Friday, February 25, 2011

10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; הרוג בקווקז; הרוג בעזה בעקבות תקיפה של צה"ל;
--
לוב – מחאה ואלימות: ארגונים לזכויות-אדם מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 10,000 בני-אדם ועל פציעתם של 50,000 נוספים בעקבות ההפצצות האוויריות על מפגינים המתעמתים עם נאמניו של מועמר קדאפי. מקורות אחרים המסתמכים על עדויות מתוך לוב מסרו שעד כה ידוע על כ-2,000 הרוגים לפחות. הטלוויזיה הלובית שידרה ראיון טלפוני עם קדאפי שבו הוא האשים את ארגון אל-קאעידה בסימום הנוער הלובי. חיילים שערקו לשורות מהמורדים בעיירה א-זאוויה מסרו שקדאפי הורה על התקפה על העיר. בעיר זו מתחוללים קרבות קשים ונמסר על עשרות הרוגים במהלך היומיים האחרונים. צילומים חדשים של הוצאות-להורג שודרו ברשתות הזרות. אזור הגבול בין לוב לטוניסיה נמצא בידי האופוזיציה. נפוצה שמועה על מותו של קדאפי, אולם גורמים בלוב ומחוצה לה מסרו שהמידע אינו נכון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (איש מודיעין ו-2 מחבלים) בפיגוע התאבדות שהתבצע נגד מתקן מודיעיני של אפגניסטן הנמצא ליד הגבול הפקיסטני. עוד 26 בני-אדם נפצעו בפיגוע. גורם בכיר באפגניסטן מסר שהגעתה של מכונית-התופת הייתה ידועה לגורמי המודיעין, וכי הם נערכו מבעוד מועד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקור צבאי בכיר בצבא האמריקאי מסר כי במהלך 90 ימים שקדמו ל-18 בפברואר 2011, נערכו באפגניסטן 1,700 פשיטות לילה שבמהלכן נהרגו כ-600 פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה נגד ארגון הטליבאן הפועל באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתו של מפגין אחד מפיצוץ של מוקש במהלך אירועי מחאה שנערכו נגד המשך שלטונו עלי עבדאללה סאלח. לאור האירוע הזה, נשיא תימן ביקש משלטונות הביטחון לשמור על ביטחונם של המפגינים.
--
סומליה – טרור אסלאמי: מקור תקשורתי בסומליה מסר ב-24 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד שהתנצר לאחרונה בידי מוסלמי שהתנגד לכך. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 פעילי טרור בסומלילנד.
--
רוסיה –קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל אחד מהלך מבצע צבאי שנערך בצפון-הקווקז נגד פעילי טרור מוסלמים הפעלים באזור.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2011 על התקיפה אווירית נוספת של צה"ל שנערכה בשעות הערב על מטרות טרור ברצועת-עזה בעקבות ירי הגראד לעבר באר-שבע. מקורות ברצועה מסרו כי בהתקפה נהרג אדם אחד לפחות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: