Saturday, February 26, 2011

27 הרוגים בדארפור; 18 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בניגריה; אישה נהרגה בסומליה; צה"ל תקף בעזה; הפגנות מחאה ברחבי העולם-הערבי;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-25 בפברואר 2011 על עריכת "יום שחרור לוב" במקומות אחדים ברחבי המדינה. מקורות נוספים ציינו שנאמניו של קדאפי ירו על מפגינים בעיר טריפולי והרגו לפחות 5 בני-אדם. אמצעי-תקשורת בינלאומיים מצליחים להגיע לערים המרכזיות בלוב ולסקר חלק מהאירועים המתחרשים שם. בכיכר המרכזית של העיר בנגזי נערכה עצרת המונים. מתקני הנפט במזרח המדינה נמצאים בשליטת המורדים. ראש-התביעה הראשי של לוב הצטרף למורדים. יחידות שלמות בצבא הלובי עוברות לצידם של המפגינים. בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם מסר לטלוויזיה הטורקית שמשפחתו לעולם לא תעזוב את לוב. מקורות לא מהימנים באו"ם מסרו שבמהלך האירועים בלוב נהרגו ונפצעו אלפי בני-אדם. הנשיא האמריקאי, אובמה, מסר עוד הודעה מטופשת על הנעשה בלוב. ב-25 בפברואר 2011 בשעה 19:00 הטלוויזיה הלובית שידרה את נאומו הרביעי של קדאפי מול קהל של אלפים בכיכר הירוקה במרכז טריפולי. קדאפי הבטיח להילחם במורדים והוא הבטיח לפתוח את מחסני הנשק כדי לחמש את השבטים לקראת מלחמה כוללת בלוב. קדאפי אמר "אנחנו יכולים לנצח את האויב. לוב תבער כמו אש אדומה". סגן-שגריר לוב באו"ם אמר כי על קדאפי ש"מדובר על חולה נפש, לא יציב נפשית". בשעות הערב המאוחרות של ב-25 בפברואר 2011, אמר בנו של קדאפי כי הם מוכנים לדון על הפסקת-אש עם המורדים.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הפגנה של אלפי בני-אדם שנערכה בעיר צנעא נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח, נשיא תימן הנוכחי. הפגנות מחאה נגד השלטונות נערכו גם בירדן ובבחריין. גם מצרים נערכה הפגנות בכיכר "אל-תחריר".
--
עיראק – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך "יום הזעם" שנערך ברחבי המדינה. מקורות אחרים מסרו על 13 הרוגים במהומות.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר ראמדי. עוד 21 בני-אדם נפצעו בפיגוע.
--
פקיסטן – נאט"ו – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של פעילי טרור של שיירה של נאט"ו שנעה לכיוון אפגניסטן. 10 מכליות דלק של נאט"ו נהרגו בהתקפה.
--
פקיסטן – אלימות אתנית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילים פוליטיים מירי של פעילי טרור הפעולים בחסות ארגון הטליבאן בעיר קראצ'י. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו בעיר קראצ'י בלבד.
--
סומליה – קניה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתה של אישה אחת במהלך התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בגבול המשותף עם קניה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בצפון-סודאן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 27 מורדים במהלך התקפה יזומה של כוחות הביטחון של חרטום שנערכה בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך התקפה יזומה שנערכה בידי כוחות הביטחון בצפון-הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בפברואר 2011 על התקפה אווירית נוספת של צה"ל על מטרות טרור בעזה בתגובה לירי של 2 טילי קסאם לעבר ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: