Friday, February 11, 2011

31 הרוגים בפקיסטן; 16 הרוגים בדרום-סודאן; 8 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 19 הרוגים בפיליפינים מאז תחילת החודש; אלג'יריה לקראת הפגנת-מחאה; נאום מובארק;
--
מצרים – פוליטיקה: חוסני מובארק נשא נאום חשוב ב-10 בינואר 2011. הנאום עורר ציפיות רבות במצרים ומחוצה לה. לאורך כל שעות הערב היו ספקולציות רבות בנוגע לתוכניותיו של מובארק. במרבית הערוצים בעולם דיברו על כך שמובארק יודיע על פרישתו. הודעה מספר 1 של הצבא עוררה ציפיות רבות. בשעה 22:30 מובארק מסר את דבריו בנאום מוקלט. עיקרי הדברים: מובארק מעביר את סמכויותיו לעומר סולימאן; מובארק אינו מתכוון לפרוש לחלוטין מהתפקיד; הוא מתכוון למות במצרים; מובארק מסרב לקבל תכתיבים של מדינות זרות (ארה"ב); הוא רוצה שהעם המצרי יכיר את ההיסטוריה האישית שלו. בסיכומו של דבר הנאום עורר אכזבה גדולה בקרב המפגינים שגדשו את כיכר אל-תחריר. למעשה, הצבא ועומר סולימאן שולטים לחלוטין במצרים מאז שסולימאן התמנה לסגן-הנשיא לפני שבועיים. מובארק אינו חלק מתהליך קבלת ההחלטות במדינה, אלא הוא רוצה לפרוש בכבוד. מייד לאחר נאומו של מובארק, החל נאומו של עומר סולימאן שקרא למפגינים להתפזר משום שהם קיבלו את מבוקשם. כמו כן, סולימאן אמר לציבור המצרי לא להיות מושפע מערוצי הטלוויזיה המסיתים לאלימות במצרים. כפי שטענתי מלכתחילה, במצרים יש משטר צבאי בהנהגתם של עומר סולימאן – הנשיא בפועל, שר-ההגנה - טנטאווי, והרמטכ"ל המצרי - ענאן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות הצבא המקומי לפעילי טרור המזוהים עם ממשלת חרטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 בפברואר 2011 כי מספר ההרוגים בהתקפה שהייתה יום קודם לכן עלה ל-50 בני-אדם. מקורות נוספים מציינים שמסר ההרוגים עלול להגיע ל-55 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות שמיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס של הצבא הפקיסטני. מקורות רשמיים מסרו שאת הפיגוע עשה ילד בן 12 שלבש מדי בית-ספר. עוד 20 מגויסים חדשים נפצעו בפיגוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (כולל הטרוריסט) בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון מחוז קונדוז. בין ההרוגים היה גם מושל במחוז קונדוז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בעימות מזוין שהתפתח בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות במרכז סומליה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
אלג'יריה – מחאה: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הפגנת-מחאה שעתידה להתקיים ב-12 בפברואר 2011. כוחות-הביטחון של המדינה נערכים לקראת ההפגנה בעזרתם של כ-25,000 חיילים ושוטרים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מליציות מוסלמיות הפועלות בדרום המדינה. בתחילת חודש בפברואר נהרגו 13 בני-אדם בקרבות דומים שפרצו בדרום המדינה. מאז תחילת חודש פברואר 2011 נהרגו בעימותים בין מליציות מוסלמיות 19 בני-אדם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם ועל פציעתם 40 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מקום המקודש לעדה השיעית המתגוררת באזור העיר סמארה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: