Saturday, February 5, 2011

17 הרוגים בסומליה; 14 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; הפגנת המיליון במצרים עברה בשקט יחסי;
--
מצרים – מחאה אזרחית: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הפגנות רחבות היקף בכיכר "אל-תחריר" בקהיר ובאלכסנדריה. מקורות נוספים ציינו שלפחות מיליון איש השתתפו בהפגנות של האופוזיציה במצרים. מקורות אמרים ציינו שהשתתפו רק כמה מאות אלפים. הטלוויזיה הממלכתית של מצרים דיווחה וסיקרה הפגנות אחדות שנערכו ברחבי המצרים למען חוסני מובראק. היו עימותים אחדים בין המחנות, אך ככול היודע לא היו נפגעים במהלך היממה האחרונה.
**
ארה"ב מדינות אחדות באירופה כבר מדברות על הקמת ממשלה רחבה בשליטתם של ראשי הצבא עד שהמצב יתייצב. מעשי הביזה והשוד נמשכים במצרים בממדים גדולים מאוד.
**
עיתון כווייתי "אל-סיאסה" מסר כי שירותי הביטחון של סוריה קיבלו חיזוק של 1,000 פעילי טרור מארגון חיזבאללה שהגיעו לסוריה על-מנת לסייע למשטר אם תפרוץ מאחה ציבורית בימים הקרובים.
**
גורמים תקשורתיים מסרו שמפגינים במצרים פרצו פעם נוספת למשרדי אל-ג'זירה במצרים והיו דיווחים על השחתת ציוד. עיתונאים זרים הורשו להכיר לכיכר ולסקר את האירועים, אולם היו דיווחים על איומים כלפי עיתונאים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הודעתו של גמאל מובארק שהוא אינו מתכוון לרוץ לכהונת נשיא המדינה. כמו כן מקורות רפואיים במצרים מסרו כי במהומות שהיו יום קודם לכן נהרגו 10 בני-אדם ונפצעו כ-800 נוספים. מקורות באו"ם מסרו שלערכתם נהרגו במהומות עד כה כ-300 בני-אדם. סגן-הנשיא עומר סולימאן העניק ראיון לטלוויזיה הממלכתית של מצרים: סולימאן אמר כי מצרים אינה רואה בעין יפה את התערבותן של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מצרים. כמו כן הוא מסר שכמיליון תיירים עזבו את מצרים בתשעת הימים האחרונים ונגרם הפסד של כמיליארד דולר לכלכלה המצרית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 27 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר לאהור.
--
פקיסטן – בלוצ'יסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר רמאדי. מקור נוסף ציין שהפיגוע התבצע בעזרת 3 מטעני-נפץ שהופעלו בו-זמנית. מקור עיראקי מסר שבמהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 14 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתרחשו ברחבי המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: