Friday, February 18, 2011

365 הרוגים במצרים; 20 הרוגים בלוב; 17 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בבחריין; 4 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים נהרגו בעזה; 2 הרוגים בניגריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
--
מצרים – מחאה: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-17 בפברואר 2011 כי במהלך האירועים האלימים שפרצו במצרים מ-25 בינואר 2011 ועד ל-11 בפברואר 2011 נהרגו 365 בני-אדם ו-5,500 נוספים נפצעו.
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים המסתמכים על גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין מפגינים לכוחות הביטחון של לוב. במהלך "יום הזעם" שתוכנן מראש, נערכו עשרות הפגנות של אזרחים שביקשו למחות נגד משטרו של מועמר קדאפי. גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ש"עוד בובה של ארה"ב עומדת ליפול". בעיר בנגזי נמסר שכוחות המשטרה נסו מהמקום בשל הפגנות המוניות. כל המחוז של העיר בנגזי מייצר את עיקר ההכנסות של לוב המתבססות של נפט ומוצריו.
--
בחריין – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בבחריין מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 מפגינים ועל פציעתם של 260 נוספים, וכן נמסר על כ-60 בני-אדם נעדרים, בעקבות פריצה אלימה בירי של כוחות הביטחון לעבר מפגנים שהתגודדו בכיכר הפנינה בעיר הבירה של בחריין. במהלך היום התאספו בכיכר אלפי בני-אדם, כולל משפחות, נשים וילדים. במקום הייתה הרגשה של קרנבל עממי, אולם בשעה 03:00 ללא כול התגרות מצד הקהל, פרצו כוחות הביטחון של בחריין לעבר הקבל תוך כדי ירי חי וירי של גז מדמיע. עדי ראיה מסרו שכוחות הביטחון מנעו מהאמבולנסים להגיע למקום כדי לפנות פצועים. שעות אחדות לאחר מכן ממשלת בחריין הזרימה כוחות רבים לאזור הכיכר במטרה למנוע את הגעתם של מפגינים נוספים. כמו כן ניתנה הוראה לכוחות הביטחון של בחריין להתפרש במקומות אסטרטגיים וכן הוטל איסור מוחלט על עריכת הפגנות ברחבי המדינה. גורמי ממשל בארה"ב מסרו כי פקידים בכירים בארה"ב התקשרו לשלטונות בחריין במטרה להאיץ בהם לשמור על איפוק. בחריין הסונית והמלוכנית נחשבת לבעלת ברית של ארה"ב ובתחומה עוגן הצי החמישי של ארה"ב. כרגיל, ארה"ב משחקת משחק כפול גם כשמדובר על בחריין. הארגון לשיתוף-פעולה כלכלי של מדינות המפרץ התכנס בבחריין על-מנת לאותת למדינות האזור שמה שקרה במצרים וטוניסיה, לא יקרה במפרץ בשל האיום השיעי מאיראן.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים במהלך עימותים אלימים בין כוחות הביטחון של תימן לבין מפגינים. זה היום השישי בו נערכות הפגנות של גורמי אופוזיציה בתימן המתנהלים קרבות רחוב עם נאמני הנשיא המכהן של תימן. גם נשיא תימן הוא בעל-ברית של ארה"ב, אך גם במקרה הזה ארה"ב משחקת משחק כפול וציני. ארה"ב עזרה לנשיא תימן לערוך חיסולים-ממוקדים שבהם נהרגו עשרות בני-אדם חפים-מפשע. במפרץ-עדן מתחוללים עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין בדלנים המעוניינים לנתק את דרום-תימן מצפון-תימן של ממשלת צנעא.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים ברצועת-עזה מירי של חיילי צה"ל. שלושת הטרוריסטים המוסלמים היו בדרכם להניח מטען-חבלה ליד גדר-המערכת.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף מפיצוץ של מטען חבלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות היתקלות צבאית יזומה שנערכה בשיתוף של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתו של מעביד נוצרי על-ידי עובד מוסלמי בשל שנאה דתית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור במהלך הפגזה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני במחוז אורקזאי.
--
עיראק – אלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בתקריות טרור אלימות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעיראק. במקרה אחד נהרגו 13 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במחוז דיאלה.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בבריטניה מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 92,600 בני-אדם מאז החלה הפלישה האמריקאית לעיראק בשנת 2003 ועד לשנת 2008. בחמש השנים הללו הכוחות האמריקאים אחראים באופן ישיר ל-11,000 הרוגים. זאת התוצרת האמיתית של ארה"ב בעיראק לפני שהיא נופלת לידי איראן.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים ניגרים במהלך היתקלות גם פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: