Thursday, May 12, 2011

18 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים נוספים באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בעיראק; 2 הרוגים בתימן; הרוג באיראן; 200 עצורים בטוניסיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון של סוריה במהלך הפגנות מחאה שנערכה בדרום המדינה ובעיר חומס. לעומת זאת מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 חיילים סורים בדרעא ובעיר חומס. כמו כן נמסר כי תושבים בעיר חומס מדווחים של ירי כבד של טנקים וכלי נשק נוספים המרעידים את העיר. הציניות של הדוברים הרשמיים בסורה איננה יודעת גבול, כך למשל מקורות רשמיים בסוריה מאשימים את "כנופיות השביחה" בירי של אזרחים וחיילים, בעוד הכנופיות הללו משרתות את השלטון העלווי של משפחת אסד. עד כה נהרגו בסוריה מרז ה-15 במרס 2011 כ-750 אזרחים וכ-100 חיילים ושוטרים. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-11 במאי 2011 כי כוחות-הביטחון של לבנון סגרו את הגבול בין לבנון לסוריה כדי למנוע כניסתם של פליטים סורים ללבנון בשל האירועים האלימים המתחוללים בסוריה. עד כה נודע על מעצרם של כ-9,000 בני-אדם. מאות מהם עדיין נעדרים. סימנים של ייאוש בקרב אנשי האופוזיציה בסוריה שההפגנות המחאה אינן תופסות תאוצה גדולה יותר.
--
טוניסיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-11 במאי 2011 על מעצרם של כ-200 בני-אדם בעקבות סדרת הפגנות המחאה שנערכו במדינה בימים האחרונים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היתקלות צבאית שהתרחשה באזור העיר קאבול.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון הג'ונדאללה הפועל באזור בלוצ'יסטן מירי של כוחות-הביטחון של איראן.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשך שלטונו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח. עוד עשרות בני-אדם נפצעו מירי של כוחות-הביטחון.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם במהלך השתלטות של ארגוני טרור אסלאמיים על עיירה במחוז פונטלנד. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בעיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות באו"ם מסרו ב-11 במאי 2011 על הריגתם של 4 משקיפי-שלום הפועלים במסגרת האו"ם מירי של פעילי טרור הפועלים במחוז אביי. בימים האחרונים נהרגו עשרות בי-אדם בעימותים בין צבא דרום-סודאן לפעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: