Friday, May 27, 2011

40 ילדים נהרגו בסומליה; 29 הרוגים באפגניסטן; 28 הרוגים בפקיסטן; 28 הרוגים בתימן; 9 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסוריה; הרוג במאוריטניה; 7 פצועים באיסטנבול; 40,000 פליטים בדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם של 3 חיילים מירי של "כנופיות חמושות". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במאי 2011 כי להערכתם נהרגו 1,100 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון מאז שפרצו המהומות בסוריה ב-15 במרס 2011. בין ההרוגים לפחות 25 ילדים. אישה סורית העלתה סרטון ליוטיוב בו היא מעלה טענות שהיא נאנסה בידי חייליו של בשאר אל-אסד. מועצת-הביטחון של האו"ם תערוך כינוס מיוחד בעניין הסורי לנוכח האלימות במדינה והתנהגותו של המשטר כלפי המפגינים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי ב-27 במאי 2011 מתוכנן "יום זעם" נוסף נגד המשטר – הפעם הקריאה מיודעת לחיילים להצטרף לאופוזיציה נגד אסד. מקורות בכירים בסוריה מסרו כי סנקציות על סוריה משרתות רק את ישראל. במהלך הלילה נודע על ירי של חיילים סורים לעבר מפגינים בדמשק.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם של 8 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל נאט"ו בהתרסקות על מסוק צבאי במהלך פעילות מבצעית. מאז תחילת חודש מאי 2011 נהרגו באפגניסטן 40 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אזרחים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתו של אזרח אפגני מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי חייל נורבגי המשרת באפגניסטן במסגרת כוחות נאט"ו המוצבים במדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם של 28 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן בשיתוף-פעולה בין כוחות נאט"ו לצבא האפגני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמי מארגון הטליבאן הפועל במחוז קוראם. מקור נוסף ציין כי באזור מתנהלים מאבקים שבטיים מקומיים בחסות ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 24 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
מאוריטניה – טרור: מקורות רשמיים במאוריטניה מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה במהלך היתקלות צבאית עם חוליית טרור. מקורות בצבא מסרו על פעיל נוסף שנתפס בידי כוחות-הביטחון של מאוריטניה. מדינות צפון-אפריקה משקיעות מאמצים גדולים במלחמה פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועל באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם של 4 חיילים עיראקים בפיגוע של מכונית-תופת שהופעלה בעיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם מפיצוץ של מחסן תחמושת הנמצא באזור העיר צנעא. במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות שפרצו בבירה התימנית בין כוחות האופוזיציה לבין חיילים הנאמנים לנשיא המדינה עלי עבדאללה סאלח. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 38 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר צנעא בין שתי מליציות מקומיות. מקור נוסף ציין שבקרבות בצנעא נהרגו לפחות 60 בני-אדם ביומיים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 במאי 2011 על הריגתם או מותם של 40 ילדים מתחת לגיל 15 שנחטפו בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. פעילי הארגון חוטפים ילדים כדי לגייסם לארגון וכדי להפעילם כמחבלים-מתאבדים נגד ממשלת סומליה הפועלת במוגדישו בחסות מערבית.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-26 במאי 2011 על בריחתם של כ-40,000 בני-אדם בעקבות הקרבות המתחוללים באזור העיר אביי בין הצפון המוסלמי לדרום הנוצרי. ב-24 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 197 חיילים מצבא הצפון בעקבות הקרבות שפרצו על השליטה בעיר אביי עם צבא דרום-סודאן. ב-23 במאי 2011 נמסר על בריחתם של 20,000 בני-אדם מהעיר אביי בעקבות הקרבות הנערכים על השליטה בעיר בין כוחות דרום-סודאן לבין חיילים של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. במהלך הימים האחרונים נערכו קרבות עקובים מדם בין כוחות הצפון לבין חיילי הדרום על השליטה באזור שהוא בעל חשיבות כלכלית עצומה. במהלך החודשים האחרונים, ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר הפעילה גורמי טרור שניהלו קרבות דמים באזור עם כוחות הדרום. צבא צפון-סודאן הודיע שהוא עורך סיורים אלימים כדי לגרש את חיילי הדרום מכל האזור. מקורות באו"ם ציינו כי חיילי צפון-סודאן בוזזים את העיר אביי ומעלים באש מבנים רבים.
--
טורקיה – טרור – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-26 במאי 2011 על פציעתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר איסטנבול.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: