Monday, May 16, 2011

25 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; ישראלי נרצח בתל-אביב; חייל נהרג בהודו; 2 הרוגים בגבול סוריה-ישראל; 10 הרוגים בלבנון; טרוריסט חוסל בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים - לבנון: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 5 נוספים מירי של חיילים סורים שפתחו באש לעבר חיילים ואזרחים לבנונים באזור העיירה ואדי חאלד. מקורות נוספים ציינו שבין ההורגים הייתה שאישה סורית שנהרגה בזמן שחצתה את הגבול לכיוון לבנון. בימים האחרונים הצליחו להימלט ללבנון מאות אזרחים סורים בשל המהומות האלימות שהחלו בסוריה מאז ה-15 במרס 2011. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על היערכות צבאית סורית ליד העיירות הנמצאות בקרבת הגבול עם לבנון. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הם מנהלים מצוד אחרי "טרוריסטים" שחלקם הגיעו מלבנון כדי לסייע לאופוזיציה הסורית. מקורות תקשורתיים הירדן ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו על ירי כבד של חיילים סורים בעיירה תל-קלאח ומהירי נהרגו לפחות 7 בני-אדם.
--
ישראל – סוריה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 במאי 2011 על מאות פורעים סורים שחצו את הגבול בין סוריה לישראל. בתגובה לכך, כוחות צה"ל ירו לעבר הפורעים ומהירי נהרגו לפחות 2 בני-אדם. עוד עשרות נוספים נפצעו באירוע. חיילי צה"ל ניהלו מרדף אחרי הפורעים הסורים במשך שעות. חלקם ביקשו להישאר בישראל ולא לחזור לסוריה המדממת מאז המהומות של ה-15 במרס 2011. הפורעים הסורים הובאו לגבול באוטובוסים מאזור דמשק בידיעתם ובעידודם של השלטונות הסורים. השלטון הכושל של אסד ניסה להעביר את תשומת-הלב מהאירועים האלימים בסוריה לאירועים ברמת-הגולן. עוד נמסר על כ-13 חיילים ואזרחים ישראלים שנפצעו במהומות של הפורעים הסורים.
--
ישראל – לבנון: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 במאי 2011 על מאות לבנונים שניסו לפרוץ את הגבול לכיוון ישראל. בתגובה לכך, כוחות צבא לבנון ירו לעבר הפורעים, ומהירי נהרגו לפחות 10 בני-אדם. עוד עשרות נוספים נפצעו באירוע. מקורות צבאיים בישראל מסרו שזו הייתה פרובוקציה ביוזמה איראנית.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעת ניסיון להניח מטען-חבלה ליד גדר המערכת. כמו כן נמסר על עשרות מוסלמים שנפצעו מירי של כוחות צה"ל בעת ניסיון לעבור את גדר-המערכת בעזה.
--
ישראל – טרור – פלסטינים: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתו של אזרח ישראלי ועל פציעתם של 17 נוספים בפיגוע דריסה שהתרחש בתל-אביב בידי טרוריסט מוסלמי בעל אזרחות ישראלית. מקורות נוספים ציינו שכנופיות ערביות ניסו לשבש את החיים בישראל לציון "יום הנכבה" לרגל תבוסתם של הערבים במלחמת 1948 נגד מדינת-ישראל. הפגנות ועימותים נוספים של פורעים ערבים היו גם בירושלים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום-המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אזרחים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתו של ילד אפגני במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו במזרח-המדינה. עוד 4 נשים אפגניות נהרגו מירי של כוחות נאט"ו הפועלים במחוז קונאר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים שנערכה באזורים אחדים במחוז פריאב במהלך שלושת הימים האחרונים. טרוריסט נוסף נהרג מירי של חיילי נאט"ו במהלך פעילות מבצעית במחוז באלח.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס נוספים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה. מקור נוסף ציין שהאירוע התרחש ב-14 במאי 2011.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסור ב-15 במאי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתם של 6 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אל-ביאדה. מקור נוסף ציין כי פעילי הטרור המוסלמים שייכים למליציה מקומית הפועלת בהשראת ארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ואירועי טרור שהתרחשו באזור העיר מוגדישו במהלך היממה האחרונה.
--
הודו – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-15 במאי 2011 על הריגתו של חייל הודי מירי של צלף פקיסטני שפעל באזור החיץ באזור קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: