Friday, May 20, 2011

96 הרוגים באפגניסטן; 27 הרוגים בעיראק; 14 הרוגים בסומליה; הרוג בתימן; הרוג בפקיסטן; מהומות של כורדים בטורקיה; 53 הרוגים בעיירה תל-קלאח שבסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-19 במאי 2011 על כוונתם של תושבים סורים לערוך הפגנת מחאה מול הגבול עם ישראל ב-20 במאי 2011 – יום שישי. שירותי-המודיעין של סוריה מבקשים לחמם את הגבול בין סוריה לישראל במטרה להסיט את תשומת-הלב העולמית על הנעשה בסוריה מאז שהחלה ההתקוממות ב-15 במרס 2011 נגד בשאר אל-אסד. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי עד ה-19 במאי 2011 נהרגו בעיירה תל-קלאח לפחות 34 אזרחים מירי של כוחות-הביטחון. כמו כן נמסר על הריגתם של 19 חיילים סורים בקרבות הללו שנערכו בתל-קלאח. גורמים רשמיים בסוריה דחו את ההחלטה של ארה"ב להטיל סנקציות נגד בשאר אל-אסד. הטלוויזיה הסורית מסרה בנוגע לכך ש"הסנקציות משרתות רק את ישראל". כמו כן נמסר כי כוחות צבא סוריים הפציצו את העיירה תל-קלאח עד שעות הבוקר של ה-19 במאי 2011. תושבי העיירה תל-קלאח החלו לפעול בקבוצות מאורגנות חמושות נגד חיילים סורים. מקורות בלבנון מסרו כי הם זקוקים לסיוע על-מנת לקלוט את אלפי הפליטים שברחו מסוריה ללבנון. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 במאי 2011 כי ידוע להם בוודאות על כוחות חמושים מאיראן ומחיזבאללה הפועלות לטובת המשטר בערים בניאס, לטקיה ודמשק.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 במאי 2011 על הריגתם של 60 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מהלך פעילות מבצעית יזומה שנערכה בשיתוף של כוחות נאט"ו והצבא האפגני באזור הגבול המשותף עם פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 במאי 2011 על הריגתם של 36 בני-אדם בטבח שערכו פעילי טרור מארגון הטליבאן בעובדי קבלן שעסקו בבניית תשתיות במזרח-אפגניסטן. על-פי הערכות אחדות, 100 פעילי טרור מארגון הטליבאן ערכו התקפה שנמשכה שעות ארוכות על המתחם בו היו עובדי הקבלן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 במאי 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. במהלך היממה האחרונה פעילי טרור מארגון הטליבאן ערכו התקפות טרור רבות, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. מקורות נוספים ציינו כי בתקפה שנערכה יום קדום לכן שבה נהרגו לפחות 17 בני-אדם, לא הייתה במסגרת פעילות יזומה של הצבא הפקיסטני, אלא זו הייתה התקפה של עשרות פעילי טרור מארגון הטליבאן על תחנת משטרה מקומית השוכנת באזור פשוואר. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים כי בהתקפה שנערכה יום קודם לכן שבה נהרגו 6 צ'צ'נים במחוז קוויטה, כעת מתברר כי השישה לא היו חמושים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 במאי 2011 על הריגתם של 27 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים מפיצוץ של מכוניות-תופת שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק. בין ההרוגים היו אזרחים, חיילים ושוטרים.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו על הריגתו של אדם אחד מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה בעיר צנעא נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 במאי 2011 על הריגתם של 14 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים ציינו כי כל ההרוגים היו אזרחים שנפגעו בהפגזה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 במאי 2011 עלה עימותים והפגנות בין תושבים כורדים לחיילים טורקים הפועלים בדרום-מזרח המדינה, וזאת על רקע הריגתם של 12 אנשי המחתרת הכורדית לפני ימים אחדים. גם ב-17 במאי 2011 נמסר על מהומות רחבות היקף של כורדים שיצאו למחות על הרג 12 חברי המחתרת הכורדית בידי חיילים טורקים ב-14 במאי 2011. גם בצפון-עיראק יצאו כורדים למחות נגד ההרג של אנשי המחרת הכורדית. ב-14 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 12 חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK - מירי של כוחות-הביטחון הפועלים באזור הגבול עם עיראק. ב-12 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 2 שוטרים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK - הפועלים בדרום-מזרח המדינה. מקור תקשורתי בעיראק מסר שחברי המחתרת הגיעו מעיראק במטרה לפגוע באנשי כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור הגבול. ב-4 במאי 2011 נמסר על הריגתו של חייל טורקי במהלך היתקלות צבאית שאירעה עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. לא נמסר על נפגעים אצל אנשי המחתרת הכורדית - ה-PKK. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי בטורקיה ב-4 במאי 2011 על הריגתו של שוטר טורקי מירי של פעילי טרור מוסלמים לאחר סיום עצרת בחירות של הנשיא ארדואן שנערכה בצפון-המדינה. מקור טורקי מסר שהיה ניסיון לחסל את ארדואן, אולם הוא לא היה בשיירה שלעברה נורו היריות הקטלניות מהן נהרג שוטר טורקי אחד. מאז שנת 1984 נהרגו יותר מ-40,000 בני-אדם במאבק הכורדי נגד טורקיה למען הגדרה עצמית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: