Sunday, May 15, 2011

27 הרוגים בסומליה; 12 הרוגים בטורקיה; 8 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסוריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בירושלים; קבר-אחים התגלה בעיראק; פקיסטן דורשת מארה"ב להפסיק לאלתר את החיסולים-הממוקדים; הכנופיות הערביות מתכננות אירועים אלימים בישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון הסורים שפעלו נגד תושבים בעיר חומס שערכו הפגנת-מחאה נגד המשך שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי כוחות-צבא עזבו את מרכזי הערים כדי לאותת לציבור על רצינותו של המשטר לקיים דיאלוג פוליטי בשבוע הקרוב. הפגנות נוספות נערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-סוריה ובצפון המדינה באזורים בהם מתגוררים כורדים הממשיכים למחות נגד המשטר. על-פי הערכות אחדות מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו בסוריה יותר מ-850 בני-אדם, מאות נוספים מפצעו, כ-9,000 בני-אדם נעצרו, וכן מאות עדיין נעדרים. עשרות פליטים סורים חצו את הגבול ללבנון ואחדים מהם טענו על הפגזה קשה של טנקים על העיירה תל-קלאח.
--
ישראל – הרשות-הפלסטינית: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתו של נער מוסלמי המתגורר במזרח-ירושלים מירי במהלך הפגנת שנערכה לציון התבוסה הערבית במלחמת השחרור, 1948. כנופיות ערביות נוספות ערכו הפגנות אחדות לציון התבוסה הערבית – "הנכבה" – גם ביפו ובצפון הארץ. מקורות משטרתיים בישראל נמסר על היערכות משטרתית לקראת ההפגנות של הכנופיות הערביות ב-15 במאי 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קדנהאר בשיתוף של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של שוטר אפגני. מאז תחילת מאי 2011 נהרגו באפגניסטן 11 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 171 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים.
--
פקיסטן – טרור – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתו של אזרח שיעי מירי של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בעיר קראצ'י. כמו כן נמסר על עוד 3 הרוגים מירי של מליציות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י בהשראה של ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאיים: מקורות רשמיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 במאי 2011 כי פקיסטן מפצירה בארה"ב לחדול מעריכת חיסולים-ממקודים בשטחי פקיסטן. מקורות נוספים ציינו כי גורמים רשמיים שוקלים להפסיק את הסיוע שניתן לכוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. יום קודם לכן, נהרסו בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן 5 מכליות דלק שהיו בדרכן מפקיסטן לאפגניסטן. כמו כן נמסר בארה"ב על מעצרם של 6 פקיסטנים בחשד לסיוע לארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 במאי 2011 על מציאתו באזור פלוג'ה של קבר-אחים בו היו קבורים 20 בני-אדם. מקורות נוספים שציינו שפעילי טרור מוסלמים הצליחו לפצוע 3 קצינים בשלוש תקריות טרור שונות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך היממה האחרונה. 3 מההרוגים ביו חיילים שערקו לשורות האופוזיציה הפועלת נגד המשטר. 2 הרוגים נוספים היו מפגינים שנהרגו מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד תושבים שהפגינו נגד המשך שלטונו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 27 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. דוברים מארגון הטרור אל-שבאב נשבעו להמשיך את סדרת ההתקפות על הכוחות האפריקאים המסייעים לממשלת סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מקומיים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר הבירה. במהלך החודש האחרון נהרגו מאות בני-אדם בניגריה מפעולות טרור ובאלימות של מוסלמים נגד נוצרים. מאות כנסיות נהרסו, נשים נאנסו, ומאות בתים של נוצרים עלו באש. מקורות נוספים ציינו על בריחתם של עשרות אלפי נוצרים מאזור הצפון הנשלט בידי רוב מוסלמי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 במאי 2011 על הריגתם של 12 חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK - מירי של כוחות-הביטחון הפועלים באזור הגבול עם עיראק. ב-12 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 2 שוטרים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK - הפועלים בדרום-מזרח המדינה. מקור תקשורתי בעיראק מסר שחברי המחתרת הגיעו מעיראק במטרה לפגוע באנשי כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור הגבול. ב-4 במאי 2011 נמסר על הריגתו של חייל טורקי במהלך היתקלות צבאית שאירעה עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. לא נמסר על נפגעים אצל אנשי המחתרת הכורדית - ה-PKK. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי בטורקיה ב-4 במאי 2011 על הריגתו של שוטר טורקי מירי של פעילי טרור מוסלמים לאחר סיום עצרת בחירות של הנשיא ארדואן שנערכה בצפון-המדינה. מקור טורקי מסר שהיה ניסיון לחסל את ארדואן, אולם הוא לא היה בשיירה שלעברה נורו היריות הקטלניות מהן נהרג שוטר טורקי אחד. מאז שנת 1984 נהרגו יותר מ-40,000 בני-אדם במאבק הכורדי נגד טורקיה למען הגדרה עצמית
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: