Sunday, May 22, 2011

50 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 7 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים באפגניסטן; הרוג ברצועת-עזה; ממשלת חרטום השתלטה על העיר אביי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של חיילים סורים בעקבות הפגנות המחאה שנערכו נגד המשטר במהלך סוף-השבוע. הפגנות ומעצרים היו גם בעיר דמשק. 11 הרוגים מירי של חיילים סורים לעבר אבלים בהלוויה שנערכה בעיר חומס.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתו של חשוד מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעת שנכנס לשטח אסור ליד גדר-המערכת המפרידה בין הרצועה לישראל.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים במיכלית דלק של כוחות נאט"ו. מקורות נוספים מסרו כי בפיגוע שנעשה בידי ארגון הטליבאן נגרם הרס רב כתוצאה מהפיצוץ. מקור תקשורתי נוסף מסר ב-21 במאי 2011 כי פקיסטן החליטה להפסיק, לפי שעה, את המעבר של שיירות האספקה של כוחות נאט"ו בתחומה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיגוע התאבדות שהתבצע בבית-חולים צבאי הנמצא בעיר קאבול. מקורות צבאיים מסרו כי המתאבד היה פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרת פיגועים שהתרחשה בצפון עיראק. עוד עשרות אנשים נפצעו בפיגועים שכללו פיצוץ מטען-חבלה, ירי מנשק קל, ירי במשתיק-קול ופיצוץ מכונית-תופת.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-21 במאי 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בקרבות שנערכו ליד העיר אביי בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. מקורות בחרטום מסרו כי כוחות צבא של עומר אל-באשיר השתלטו על העיר אביי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: