Tuesday, May 24, 2011

23 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בדארפור; 5 הרוגים בעיראק; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים נוספים באפגניסטן; 3 הרוגים בלוב; 2 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק; 2 הרוגים בתימן; קצין ירדני נהרג באפגניסטן; 76 הרוגים בסוריה; 20,000 פליטים בדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: אנשי אופוזיציה סורים מסרו ב-23 במאי 2011 כי להערכתם מספר ההרוגים בסוריה מאז שהחלה ההתקוממות נגד בשאר אל-אסד, עלול להגיע לאלפי הרוגים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 76 בני-אדם מירי של חיילים סורים בשלושת הימים האחרונים (שבת, ראשון שני). האיחוד האירופאי החליט להטיל סנקציות אישיות על בשאר אל-אסד ועל בכירים נוספים בסוריה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-23 במאי 2011 על התקפות אוויריות נוספות – כ-20 במספר – שנערכו על מתקנים המשמשים את קדאפי בטריפולי. מקורות מקומיים מסרו על 3 הרוגים בהתקפות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך ההתקפה שנערכה יום קדום לכן על מתקנים צבאיים השוכנים באזור העיר קאבול.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 4 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה. מאז תחילת חודש מאי 2011 נהרגו באפגניסטן 24 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 184 חיילים זרים.
--
ירדן – אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים בירדן מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתו של קצין ירדני המשרת ב"כוח השלום" הירדני המוצב באפגניסטן, מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 14בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על בסיס צבאי ימי של פקיסטן הנמצא באזור העיר קראצ'י. עוד עשרות בני-אדם נפצעו בהתקפה שנמשכה 16 שעות רצופות. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר דרגאי. בנוסף לכך נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם בעקבות עימות מזוין שפרץ בין שתי מליציות מוסלמיות מקומיות הפועלות במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך. כמו כן נמסר על הריגתו של צעיר נוצרי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשך שלטונו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-23 במאי 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה אווירית של ממשלת חרטום על מורדים הפועלים במחוז דארפור. ההתקפה נערכה לפני ימים אחדים, אולם רק כעת נמסרה הודעה רשמית על כך.
--
דרום-סודאן – צפון-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-23 במאי 2011 על בריחתם של 20,000 בני-אדם מהעיר אביי בעקבות הקרבות הנערכים על השליטה בעיר בין כוחות דרום-סודאן לבין חיילים של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. במהלך הימים האחרונים נערכו קרבות עקובים מדם בין כוחות הצפון לבין חיילי הדרום על השליטה באזור שהוא בעל חשיבות כלכלית עצומה. במהלך החודשים האחרונים, ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר הפעילה גורמי טרור שניהלו קרבות דמים באזור עם כוחות הדרום. צבא צפון-סודאן הודיע שהוא עורך סיורים אלימים כדי לגרש את חיילי הדרום מכל האזור. מקורות באו"ם ציינו כי חיילי צפון-סודאן בוזזים את העיר אביי ומעלים באש מבנים רבים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע