Monday, May 9, 2011

26 הרוגים בעיראק; 18 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בקווקז; 7 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים נוספים במצרים; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון של מפגינים בעיר חומס. עדי-ראייה מסרו על ירי כבד של כוחות סורים ברחבי העיר. הפגנות נוספות נערכו בערים נוספות ברחבי סוריה. כוחות צבא מסתייעים בכנופיות "השביחה" של העדה העלווית ופעילי טרור מארגון חיזבאללה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו ב-8 במאי 2011 על מעצרם של כ-20 אזרחים ירדנים שהשתתפו בהפגנות המחאה נגד המשטר. הצבא הסורי הטיל מצור על העיר בניאס ועל העיירה טפס שבחוראן. ריבוי ביטויי המחאה בסוריה מראים בעליל כי המשטר איבד של השליטה על סוריה. במהלך הלילה נמסר על 2 הרוגים מירי של אנשי ביטחון סורים במהלך הפגנה שנערכה בדיר אל-זור.
--
מצרים – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בעימותים בין מוסלמים לנוצרים בקהיר. כוחות הביטחון של מצרים מסרו על מעצרם של כ-200 בני-אדם בעקבות האירועים. כנסייה הועלה באש ונשרפה כליל. יותר מ-200 בני-אדם נפצעו בעימותים הללו. מידע נוסף: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-7 במאי 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בעימותים בין מוסלמים לנוצרים שפרצו בקהיר. מאז שהחלה ההתקוממות במצרים פרצו עימותים דתיים רבים בין מוסלמים לנוצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם נוספים בהתקפה משולבת שנערכה על בניינים ממשלתיים במחוז קנדהאר. עשרות נוספים נפצעו בעקבות ההתקפה. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במאי 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 27 נוספים בהתקפה משולבת של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על מתקנים ממשלתיים במחוז קדנהאר.
--
פקיסטן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתו של אדם אחד בעימותים שפרצו בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י. כמו כן נמסר על פיצוצים של מטעני חבלה שגרמו לפצועים אחדים באזור העיר פשוואר. שר במחוז פשוואר נחלץ ללא פגע מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. הציבור הפקיסטני מוכן נפשית לפיגוע ענק נגד מטרות אמריקאיות בפקיסטן או מחוצה לה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 18 אסירים בעת ניסיון בריחה של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. כמו נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו בצפון עיראק. אחדים מההרוגים היו שוטרים וחיילים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות הנערכים במרכז סומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם (שוטר ו-8 טרוריסטים) בהיתקלות בין פעילי טרור מוסלמים לכוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 2 נזירים בודהיסטים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-7 במאי 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-3 במאי 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מקור מדיני בכיר בתאילנד מסר ב-3 במאי 2011 כי חיסולו של אוסמה בן-לאדן בידי האמריקאים ב-1 במאי 2011 לא ישפיע את המאבק בין המוסלמים לבודהיסטים בדרום-המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו יותר מ-4,600 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובאלימות אסלאמית באזור הדרום בלבד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 במאי 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון בעקבות הפגנות מחאה שנערכו נגד המשך שלטונו של הנשיא תימן עלי עבדאללה סאלח.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: