Friday, May 13, 2011

73 הרוגים בפקיסטן; 22 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בתימן; 14 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בלוב; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 26 הרוגים בסומליה; 165 הרוגים בדרום-סודאן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 במאי 2011 כי באירועים האלימים שהיו יום קדום לכן נהרגו לפחות 22 בני-אדם ברחבי סוריה מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד הפגנות המחאה כלפי משטרו של בשאר אל-אסד. מקורות תקשורתיים רשמיים בסוריה מסרו ב-12 במאי 2011 על הקמתה של ועדת מומחים של משפטנים ואנשי ציבור שייבחנו את האפשרות לחוקק חוק בחירות חדש לסוריה שיהא מותאם לצרכים המודרניים של המדינה. הוועדה אמורה למסור דו"ח על כך לראש הממשלה החדש של סוריה, עאדל ספאר. מקורות תקשורתיים מסרו ב-12 במאי 2011 כי העיתונאית שנעלמה לאחרונה בסוריה, גורשה לאיראן בידי השלטונות הסורים. דורותי פרבאז, 39, היא אזרחית קנדית שהחלה לעבוד עבור רשת אל-ג'זירה באנגלית בשנת 2011. היא נולדה באיראן, אך היגרה לקנדה יחד עם הוריה בהיותה בת 12. היא הגיעה לסוריה ב-29 באפריל 2011 במסגרת עבודתה העיתונאית בעקבות ההתפתחויות האלימות שהתרחשו בסוריה מאז ה-15 במרס 2011. רשת אל-ג'זירה קראה לשלטונות איראן לשחרר את העיתונאית. בנוסף לאזרחות הקנדית של פרבאז, היא מחזיקה גם באזרחות איראנית ואזרחות אמריקאית. על-פי הערכות אחדות, פרבאז נעצרה מייד עם כניסתה לסוריה לאחר שהיא הציגה דרכון איראני שפג תוקפו. בעקבות בירורים שנערכו עם שלטונות סוריה, מקור רשמי בסוריה מסר שפרבאז נעצרה לאחר שנמצא ברשותה סכום כסף סורי גדול שלא הוצהר עליו, וכן נמצא ברשותה מכשירי הקלטה כלשהם. על-פי הערכות אחדות הנסמכות גם על מקורות מידע בתוך האופוזיציה הסורית, יותר מ-757 אזרחים וכ-100 שוטרים וחיילים נהרגו עד כה באירועים באלימים שפרצו בסוריה מאז ה-15 במרס 2011. שלטונת סוריה משתמשים בכנופיות "השביחה" כי לפגוע בשוטרים וחיילים על-מנת לעורר זעם נוסף נגד כוחות האופוזיציה הפועלים נגד משטר הטרור של אסד. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הידיעה על הימצאותה של אסמא אל-אסד ושלושת ילדיה בבריטניה. שגריר סוריה בבריטניה, סמי חייאמי, מסר ב-12 במאי 2011 כי אסמא אל-אסד נמצאת ליד בעלה בשאר אל-אסד. אסמא אל-אסד, סונית, נולדה בלונדון ב-11 ביולי 1975 לזוג הורים סורים מהאליטה של העדה. בדצמבר 2000 היא נישאה לבשאר אל-אסד. לזוג שלושה ילדים. לקראת ההפגנות של יום שישי ב-13 במאי 2011, כוחות צבא רבים נמצאים בעיר חמה, ונמסר מפי מקורות באופוזיציה הסורית על מעצרים רבים בעיר. מקור סורי רשמי מסר שבשאר אל-אסד נפגש עם נכבדים בני העיר חמה במטרה לדון על שיפור חייהם של תושבי העיר. פעיל זכויות אדם בסוריה, ראמי עבד אל-רחמן, מסר לתקשורת הזרה שהעצורים בסוריה נאלצו לחתום על מסמך בו הם מאשרים שהם לא עברו עינויים בזמן מעצרם בידי שלטונות-הביטחון.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם ביומיים האחרונים מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד אזרחים שיצאו להפגין נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. מקורות רפואיים בתימן מסרו על מספר נפגעים דומה, וכן נודע על מאות נוספים שנפצעו באירועים הללו.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-ווזיריסטן הנמצא בשליטת פקיסטן. מקור מודיעיני מסר שכנראה נהרגו 8 בני-אדם בחיסול-הממוקד הזה. ככול הידוע זהו החיסול השני שנערך בפקיסטן לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן. שלטונות פקיסטן מסרו לאחר חיסולו שהם יתערבו צבאית כדי להפסיק את החדירה האווירית הפוגעת לדעתם בריבונות הפקיסטנית. החיסולים-הממוקדים האמריקאים הנערכים בפקיסטן גורמים למתח רב בין שתי המדינות בעיר בממד האזרחי-העממי הפקיסטני. ב-10 במאי 2011 ארה"ב ערכה חיסול-ממוקד שבמהלו נהרגו לפחות 4 פעילי טרור. בשנת 2010 נהרגו 960 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאיים שנערכו בפקיסטן – מרבית ההרוגים באותה שנה היו חפים-מפשע. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו יותר מ-180 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאיים שנערכו בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 68 בני-אדם בפיגוע כפול שהתרחש באקדמיה צבאית בצפון-מערב המדינה.
--
פקיסטן – טרור – אפגניסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בחילופי-אש בין אנשי שבטים חמושים בפקיסטן לאנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן. 3 מההרוגים היו אנשי שבטים פקיסטנים ו-2 מההרוגים היו חיילים אפגנים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות שתי התקפות טרור שנערכו ביומיים האחרונים. מקור צבאי בפקיסטן מסר כי בהתקפה אחת השתתפו כ-200 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן, וכי כוחות צבא אפגניים הצליחו להדוף את פעילי הטרור שניסו לתקוף תחנת-משטרה מקומית הנמצאת במזרח-אפגניסטן. מקור צבאי נוסף מסר שהקרב על תחנת המשטרה נמשך שעות אחדות, וכי רק שלושה שוטרים אפגנים נפצעו בהתקפה שנכשלה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-12 במאי 2011 על הפצצה אווירית של כוחות נאט"ו על שלושה מתחמים השייכים לנאמניו של מועמר אל-קדאפי הנמצאים בעיר הבירה טריפולי. אחד מהמתחמים נקרא באב אל-עזזיה המהווה מרכז שליטה ובקרה של קדאפי במלחמתו נגד כוחות האופוזיציה הפעולים נגדו בתמיכת מדינות המערב. מקורות רפואיים מסרו על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של אנשים נוספים בהפצצה הנוכחית. המתחם הנשיאותי משמש מטרה ראשית של כוחות נאט"ו, בהפצצה קודמת שנערכה ב-30 באפריל 2011 נהרגו אחד מבניו של קדאפי ושלושה מנכדיו. מקורות בנאט"ו מסרו ב-12 במאי 2011 כי מאז ה-31 במרס 2011, כוחות נאט"ו ערכו 2,400 התקפות אוויריות על כוחותיו של קדאפי ומתקנים המשמשים את נאמניו. כמו כן נמסר על קרבות נוספים הנערכים בעיר מיסרטה. מאז תחילת הקרבות נהרגו בעיר מיסרטה כ-1,000 בני-אדם. מקורות באופוזיציה הלובית מסרו שמאז שהחלו ההתקוממות נגד קדאפי נהרגו אלפי בני-אדם. מקור תקשורתי בבריטניה מסר שראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, הזמין את נציגי האופוזיציה הלובית הנמצאים הפועלים מהעיר בנגזי לפתוח נציגות רשמית בלונדון.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם במהלך הקרבות שנערכו בין ארגוני טרור אסלאמיים לבין כוחות הממשלה הפועלים במחוז פונטלנד האוטונומי. מקור צבאי נוסף מסר כי מספר ההרוגים מתייחס לקרבות הנערכים במקום מזה יומיים. המקור הוסיף שלפחות 21 מההרוגים ביו פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בסומליה מנסים להרחיב את המלחמה לכול גבולותיה של סומליה כולל המחוזות האוטונומיים של סומלילנד ופונטלנד.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 165 בני-אדם בקרבות הנערכים במחוז אביי ביומיים האחרונים בין כוחות הממשלה של אזור הדרום לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. מאז תחילת השנה נהרגו בדרום-סודאן יותר מ-1,200 בני-אדם בהתקפות של מליציות חמושות וארגוני טרור המתנגדים לעצמאותה של דרום-סודאן. ביולי 2011, דרום-סודאן תכריז על עצמאותה בעקבות משאל-העם שנערך בינואר 2011.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפת ירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-ניגריה. בחודש אפריל 2011 נהרגו בניגריה מאות בני-אדם על רקע מערכת הבחירות שנערכו במדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 2 שוטרים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – הפועלים בדרום-מזרח המדינה. מקור תקשורתי בעיראק מסר שחברי המחתרת הגיעו מעיראק במטרה לפגוע באנשי כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור הגבול. ב-4 במאי 2011 נמסר על הריגתו של חייל טורקי במהלך היתקלות צבאית שאירעה עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. לא נמסר על נפגעים אצל אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי בטורקיה ב-4 במאי 2011 על הריגתו של שוטר טורקי מירי של פעילי טרור מוסלמים לאחר סיום עצרת בחירות של הנשיא ארדואן שנערכה בצפון-המדינה. מקור טורקי מסר שהיה ניסיון לחסל את ארדואן, אולם הוא לא היה בשיירה שלעברה נורו היריות הקטלניות מהן נהרג שוטר טורקי אחד. מאז שנת 1984 נהרגו יותר מ-40,000 בני-אדם במאבק הכורדי נגד טורקיה למען הגדרה עצמית
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-12 במאי 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 שוטרים וטרוריסט מוסלמי) בהיתקלות שהתרחשה בין כוחות-הביטחון של רוסיה לפעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. ב-10 ממאי נסמר על הריגתם של 2 בני-אדם – שוטר בכיר וטרוריסט בפיגוע התאבדות. וכן ב-8 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 9 בני-אדם (שוטר ו-8 טרוריסטים) בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: