Thursday, May 5, 2011

25 הרוגים בסומליה; 16 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בלוב; 2 הרוגים בניגריה; 2 טרוריסטים בכירים חוסלו בקווקז; 2 הרוגים בטורקיה; סייען הוצא-להורג בעזה; טנקים סורים נכנסו לעיר חומס;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 במאי 2011 על כניסתם של כוחות צבא בליווי של טנקים לעיר חומס לאחר הפגנה של כ-1,000 תושבים בלילה הקודם. על-פי מיטב הידיעות המגיעות מסוריה נודע על מעצרם של יותר מ-2,800 בני-אדם בידי שלטונות-הביטחון של סוריה. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי המספר עלול להגיע לכדי כ-8,000 בני-אדם שנעצרו בידי שירותי-הביטחון מאז ה-15 במרס 2011. מאז שהחלו ההפגנות בסוריה בתאריך זה, נהרגו יותר מ-560 בני-אדם וכ-60 עד 90 חיילים ושוטרים סורים. המצור הצבאי שהוטל על הערים דרעא ובניאס נמשך כבר ימים אחדים תוך כדי דיכוי מוחלט של התושבים, בעיקר בעיר דרעא. במהלך היום של 4 במאי 2011, נשמעו יריות בעיר דרעא. מקורות נוספים מסרו על שבית מחאה של סטודנטים בחוג לכלכלה באוניברסיטת דמשק. המשטר הסורי מתחיל לשלוח יחידות צבאיות המבוססות רק על העדה העלווית כדי להתמודד את המחאה העממית. בשאר אל-אסד מסר לעיתון סורי כי המבצע הצבאי בעיר דרעא עומד להסתיים בימים הקרובים. האופוזיציה לבשאר אל-אסד מתרחשת והיא כוללת גם אנשים הנמצאים בחוג הקרוב לנשיא מבני העדה הסונית וחלקים מבני העדה העלווית. בגלל החשש מהתפתחות שלילית בסוריה בנושא הכורדי, טורקיה הגבירה את ההתייחסויות השליליות כלפי אסד. טורקיה של ארדואן הימרה על לוב וסוריה, גם מבחינה כלכלית ומדינית, אך שתי המדינות הללו גרמו לטורקיה הפסדים כספיים עצומים.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 במאי 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם (6 טרוריסטים מוסלמים ואזרח אחד) בפעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו שנערכה בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-4 במאי 2011 כי בפיגוע שהיה יום קדום לכן נהרגו 16 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים ליד בית-קפה בו צעירים צפו במשחק-כדורגל. הפיגוע התבצע במובלעת השיעית בעיר בגדאד. אף-על-פי שפעילי טרור מארגון אל-קאעידה מסרו שהם ינקמו את חיסולו של בן-לאדן, אף ארגון טרור לא נטל את אחריותו לפיגוע הקטלני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 במאי 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות שנערכו בדרום-מערב סומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים ציינו שבעקבות הקרבות הללו, ארגון "אל-שבאב" איבד עיירות אחדות שהיו שליטתו בעת האחרונה. מקור נוסף, מחוץ לסומליה, מסר שבין ההרוגים היו לפחות 8 חיילים סומלים שנהרגו בעת שפעילי טרור מארגון "אל-שבאב" טמנו להם מארב קטלני.
--
ניגריה – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 במאי 2011 על שורה ארוכה של תקריות טרור ואלימות שהתרחשו בין מוסלמים לנוצרים ברחבי המדינה. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים, אולם מקורות אחדים ציינו כי לפחות 2 בני-אדם נהרגו בתקריות הללו. בחודש אפריל 2011 נהרגו יותר מ-500 בני-אדם בעימותים אלימים ובפעולות טרור בין מוסלמים לנוצרים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 במאי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בהפצצה קרקעית של נאמני קדאפי על הנמל בעיר מיסרטה. מקורות נוספים ציינו כי בהפצצה נפצעו לפחות 10 בני-אדם נוספים. גורמים באופוזיציה הלובית מבקשים מכוחות נאט"ו להגביר את התקפותיהם על הכל האזורים בהם נמצאים כוחות של מועמר אל-קדאפי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 במאי 2011 על הריגתו של חייל טורקי במהלך היתקלות צבאית שאירעה עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. לא נמסר על נפגעים אצל אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK. מאז שנת 1984 נהרגו יותר מ-40,000 בני-אדם במאבק הכורדי נגד טורקיה למען הגדרה עצמית. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי בטורקיה ב-4 במאי 2011 על הריגתו של שוטר טורקי מירי של פעילי טרור מוסלמים לאחר סיום עצרת בחירות של הנשיא ארדואן שנערכה בצפון-המדינה. מקור טורקי מסר שהיה ניסיון לחסל את ארדואן, אולם הוא לא היה בשיירה שלעברה נורו היריות הקטלניות מהן נהרג שוטר טורקי אחד.
--
רצועת-עזה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-4 במאי 2011 על הוצאתו להורג של תושב עזה בידי פעילי טרור מתנועת החמאס בגין שיתוף-פעולה עם ישראל. האיש נורה למוות בידי כיתת יורים לאחר הרשעתו ב"בית הדין הצבאי" הפועל בעזה תחת המטריה של תנועת החמאס הטרוריסטית.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-4 במאי 2011 על חיסולו של טרוריסט בכיר מארגון אל-קאעידה שסייע לצ'צ'נים בצפון-הקווקז. עבדאללה כורד יחד עם טרוריסט נוסף חוסלו במהלך פעילות צבאית יזומה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: