Saturday, May 28, 2011

36 הרוגים בפקיסטן; 19 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בלוב; 9 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בסומליה; 2 פעילי טרור פקיסטנים נהרגו בקשמיר; הרוג בניגריה; הרוג בלבנון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנות המחאה הנערכות נגד המשטר בפרברי דמשק, בדרום-סוריה, בחומס ובדיר אל-זור. במהלך ההפגנות התושבים שרפו את תמונותיו של חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. מאות אלפי בני-אדם יצאו להפגנות ביום שישי. במקומות אחדים הצליחו המפגינים לתפוס אחדים מאנשי "השביחה" הפועלים למען המשטר ורובם בני העדה העלווית. אנשי האופוזיציה בסוריה קוראים למערב להתייחס לאסד כפי שהמערב מתייחס לקדאפי. לעומת זאת, ועידת המדינות המוסלמיות הודיעה לאו"ם שהמדינות האסלאמיות מתנגדות לגינויה של סוריה באו"ם. ב-26 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 3 חיילים מירי של "כנופיות חמושות". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במאי 2011 כי להערכתם נהרגו 1,100 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון מאז שפרצו המהומות בסוריה ב-15 במרס 2011. בין ההרוגים לפחות 25 ילדים. אישה סורית העלתה סרטון ליוטיוב בו היא מעלה טענות שהיא נאנסה בידי חייליו של בשאר אל-אסד. מועצת-הביטחון של האו"ם תערוך כינוס מיוחד בעניין הסורי לנוכח האלימות במדינה והתנהגותו של המשטר כלפי המפגינים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי ב-27 במאי 2011 מתוכנן "יום זעם" נוסף נגד המשטר - הפעם הקריאה מיודעת לחיילים להצטרף לאופוזיציה נגד אסד. מקורות בכירים בסוריה מסרו כי סנקציות על סוריה משרתות רק את ישראל. במהלך הלילה נודע על ירי של חיילים סורים לעבר מפגינים בדמשק.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתו של חייל יוניפי"ל איטלקי ועל פציעתם של 4 אזרחים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור צידון בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 23 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך הפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור צפון-מערב המדינה. מקור נוסף ציין כי הפעולה נערכה באמצעות התקפה אווירית של מסוקי-קרב פקיסטנים שהפציצו מתחם הנמצא בשליטת ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר כי מזכירת-המדינה האמריקאית, קלינטון, עורכת ביקור מדיני בפקיסטן בעקבות המתח שנוצר בין שתי המדינות בנוגע לחיסולו של בן-לאדן ב-1 במאי 2011 וכן בנוגע למדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב בפקיסטן. מקור משטרתי בפקיסטן כי ציין בפיגוע שהיה יום קודם לכן נהרגו 36 בני-אדם ולא 24 כפי שמסרנו בדיווח הקודם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 2 שוטרים אפגנים בפיגוע שהתבצע יום קדום לכן נגד כוחות נאט"ו שבעקבותיו נהרגו 8 חיילי נאט"ו. ב-26 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 28 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן בשיתוף-פעולה בין כוחות נאט"ו לצבא האפגני. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 13 בני-אדם (3 שוטרים ו-10 טרוריסטים) במהלך השתלטות של פעילי טרור מארגון הטליבאן על עיירה במזרח אפגניסטן. כמו כן, ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתו של מנהל בית-ספר לבנות הפועל באזור העיר קאבול בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. ארגון הטליבאן מתנגד לחינוך בנות. במהלך השנתיים האחרונות פוצצו ונהרסו עשרות בתי-ספר לבנות באפגניסטן ובפקיסטן בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור בכירים מארגון פקיסטני במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בחבל קשמיר נגד פעילי טרור מוסלמים המתנגדים לנוכחות הצבאית של הודו בחבל. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. ב-24 במאי 2011 נמסר על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרת פיגועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה. ב-26 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 4 חיילים עיראקים בפיגוע של מכונית-תופת שהופעלה בעיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרת פיגועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה. עוד עשרות בני-אדם נפצעו באירועים הללו. ב-24 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בסדרת פיגועי הטרור שהתבצעה יום קודם לכן באזור צפון-עיראק. עשרות בני- אדם נוספים נפצעו באירועים הללו.
--
תימן – טרור – ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בקרבות הנערכים בין שתי מליציות מקומיות בפועלות בעיר צנעא. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. ב-26 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 28 בני-אדם מפיצוץ של מחסן תחמושת הנמצא באזור העיר צנעא. במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות שפרצו בבירה התימנית בין כוחות האופוזיציה לבין חיילים הנאמנים לנשיא המדינה עלי עבדאללה סאלח. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 38 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר צנעא בין שתי מליציות מקומיות. מקור נוסף ציין שבקרבות בצנעא נהרגו לפחות 60 בני-אדם ביומיים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרת קרבות ופיגוע טרור שהתרחשו ברחבי סומליה במהלך היממה האחרונה. ב-26 במאי 2011 נמסר על הריגתם או מותם של 40 ילדים מתחת לגיל 15 שנחטפו בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. פעילי הארגון חוטפים ילדים כדי לגייסם לארגון וכדי להפעילם כמחבלים-מתאבדים נגד ממשלת סומליה הפועלת במוגדישו בחסות מערבית. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 22 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך קרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 60 בני-אדם בקרבות שפרצו באזור העיר אביי בין כוחות הצפון (המוסלמי) לבין כוחות הדרום (הנוצרי). ב-26 במאי 2011 נמסר על בריחתם של כ-40,000 בני-אדם בעקבות הקרבות המתחוללים באזור העיר אביי בין הצפון המוסלמי לדרום הנוצרי. ב-24 במאי 2011 נמסר על הריגתם של 197 חיילים מצבא הצפון בעקבות הקרבות שפרצו על השליטה בעיר אביי עם צבא דרום-סודאן. ב-23 במאי 2011 נמסר על בריחתם של 20,000 בני-אדם מהעיר אביי בעקבות הקרבות הנערכים על השליטה בעיר בין כוחות דרום-סודאן לבין חיילים של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. במהלך הימים האחרונים נערכו קרבות עקובים מדם בין כוחות הצפון לבין חיילי הדרום על השליטה באזור שהוא בעל חשיבות כלכלית עצומה. במהלך החודשים האחרונים, ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר הפעילה גורמי טרור שניהלו קרבות דמים באזור עם כוחות הדרום. צבא צפון-סודאן הודיע שהוא עורך סיורים אלימים כדי לגרש את חיילי הדרום מכל האזור. מקורות באו"ם ציינו כי חיילי צפון-סודאן בוזזים את העיר אביי ומעלים באש מבנים רבים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתו של שומר בבית-כלא מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. ב-25 במאי 2011 נמסר על הריגתו של שוטר מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 במאי 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מיסרטה בין נאמני קדאפי לבין כוחות האופוזיציה הפועלים בגיבוי של כוחות נאט"ו. על-פי הערכות אחדות במהלך השבוע האחרון נהרגו 100 בני-אדם בקרבות הנערכים בין כוחות של קדאפי לבין כוחות האופוזיציה. ארגונים לזכויות-אדם טוענים כי מידי יום נהרגים לפחות 12 בני-אדם בקרבות הללו. גורמים בלוב מסרו שקדאפי מצא מקלט באחד מבתי-החולים הפועלים בעיר טריפולי. צרפת מעוניינת להאיץ את הפעולות הצבאיות כדי להביא לנפילתו של קדאפי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: