Friday, May 6, 2011

25 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בסומליה; 9 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בדרום-סודאן; 6 הרוגים באפגניסטן; 2 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן; הפגנות נוספות בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: הטלוויזיה הממלכתית של סוריה הודיעה ב-5 במאי 2011 על סיום המבצע הצבאי שנערך בעיר דרעא בעקבות ההתקוממות העממית שפרצה בעיר במהלך בשבועות האחרונים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הפגנות נוספות שנערכו בעיר בניאס, חומס, חמה ובפרברים ליד דמשק ולטקיה. האופוזיציה הודיעה שהיום (6 במאי) יערך "יום ההתנגדות" נגד משטרו של בשאר אל-אסד. מקורות באופוזיציה מסרו על עינויים של נשים וילדים שנעצרו בידי השלטונות בעקבות האירועים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 במאי 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל פציעתם של 10 אזרחים בהפצצה של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז קדנהאר.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 במאי 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בדרום תימן. מקורות ביטחוניים מסרו כי היעד היה פעיל טרור בכיר מאוד מארגון אל-קאעידה, אולם הטיל החטיא ופגע בשני פעילי טרור זוטרים. ככול הידוע זו הפעם הראשונה בה נמסרת ידיעה ברורה בנוגע לחיסולים-ממוקדים אמריקאים המתבצעים בתימן. פרסום הידיעה קשור גם לחיסולו של אוסמה בן-לאדן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 במאי 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם (5 מהם חיילים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במאי 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע של מחבל-מתאבד מוסלמי שפעל באזור דרום בגדאד ליד תחנת משטרה מרכזית.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 במאי 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 במאי 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור הפועלים באזור מחוז אביי. המורדים בדרום-סודאן מקבלים סיוע ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: