Sunday, August 14, 2011

13 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בלוב; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בסוריה; פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שולטים בדרום תימן; 5 פעילי טרור נמלטו מהכלא בלבנון; קבלן אמריקאי נחטף בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 באוגוסט 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון שפעלו באזור העיר לטקיה נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו על הפגנות נוספות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. ארה"ב קראה למדינות העולם להחרים את סוריה בתחומי הכלכלה והמסחר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 שוטרים שנחטפו לפני שבועות אחדים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו פעם נוספת בין מיליציות אתניות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י. כמו כן נמסר על קבלן אמריקאי שנחטף כנראה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-13 באוגוסט 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה וירי שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בבגדאד ובמרכז עיראק.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-13 באוגוסט 2011 על הריגתם של 11 מורדים בקרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד נאמני הנשיא קדאפי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 באוגוסט 2011 שארגוני טרור אסלאמיים המסונפים לארגון אל-קאעידה מצליחים להשתלט על אזורים נרחבים בדרום המדינה. במהלך הימים האחרונים נערכו קרבות קשים בין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה לבין כוחות הצבא הנאמנים עדיין לנשיא עלי עבדאללה צאלח השוהה בימים אלה בסעודיה בעקבות פציעה קשה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-13 באוגוסט 2011 על בריחתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהצליחו להימלט מבית-כלא הנמצא במזרח ביירות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: