Wednesday, August 10, 2011

85 הרוגים בלוב; 50 הרוגים בסוריה; 10 נוצרים נרצחו בניגריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; חבר המחתרת הכורדית נהרג בטורקיה; שר-ההגנה לשעבר של סוריה נמצא מת בדירתו; קרבות בסומליה, באפגניסטן, בדארפור ובתימן; 3 פצצות מרגמה נורו לעבר בישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 באוגוסט 2011 כי שר-ההגנה לשעבר, עלי חביב, נמצא מת בדירתו יום לאחר הדחתו מתפקידו. מקורות נוספים בסוריה ציינו שכנראה אחיו של הנשיא אחראי למותו של חביב. עלי חביב כנראה התנגד למעורבות התקיפה והאכזרית של הצבא בערים אל-חמה ודיר אל-זור – מעורבות צבאית שגרמה למותם של מאות מפגינים. למרות הידיעות הללו, סביר להניח שעלי חביב חי והוא מחלים ממחלה קשה. כמו כן נמסר על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך היממה האחרונה בקרבות שהיו בעיר אל-חמה, בדיר אל-זור ובפרברים הסמוכים לעיר הבירה דמשק. אלפי חיילים סורים ערקו. כעת עולה הדרישה מפי מדינות מערביות וערביות לפרישתו של אסד.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים רשמיים בלוב מסרו ב-9 באוגוסט 2011 על הריגתם של 85 בני-אדם בהפצצה של כוחות נאט"ו על העיר זליתאן. דוברים בכוחות נאט"ו מסרו כי היעדים שהופצצו היו בשליטת נאמניו של הנשיא קדאפי.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 באוגוסט 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של מיליציות אתניות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 באוגוסט 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בקרבות עם כוחות הצבא הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 באוגוסט 2011 על הריגתם של 10 נוצרים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 באוגוסט 2011 על הריגתו של חבר המחתרת הכורדית מירי של חיילים טורקים הפועלים בצפון המדינה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-9 באוגוסט 2011 על ירי של 3 פצצות מרגמה שנורו עבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא היו נפגעים בתקרית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: