Monday, August 22, 2011

376 הרוגים בלוב; 11 הרוגים בתימן; 7 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 כורדים נהרגו בהפצצה טורקית; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים באלג'יריה; הרוג בקשמיר; הרוג נוסף בישראל; שלטון קדאפי בטריפולי הסתיים; אסד העניק ראיון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: הטלוויזיה הממלכתית של סוריה העבירה ב-21 באוגוסט 2011 ראיון עם בשאר אל-אסד בעקבות האירועים האחרונים שהיו בערים המרכזיות של סוריה. אסד אינו נראה במיטבו, והוא חזר על אמירותיו הקודמות על "חבילת רפורמות" הצפויות בעתיד. אסד הצהיר שסוריה נמצאת כרגע "בתקופת מעבר" לקראת רפורמות פוליטיות. אסד טען שהמצב הביטחוני בימים אלה טוב יותר מאשר בשבועות הקודמים. כמו כן נסמר מפי גורמים באו"ם על שליחת ועדת בדיקה שתישלח לסוריה לבחון את הנעשה שם מאז שפרצה ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על התקפה צבאית נוספת של חיילים סורים על בתי-חולים ובתי-כלא בעיר חומס.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על ירי של טילים לעבר ערים בנגב. נגרם נזק רב לרכוש. וכן נמסר על פצועים אחדים בקרב המתגוררים באזור. זוהתה גופתו של הישראלי השמיני שנהרג בהתקפת הטרור שהייתה ביום חמישי האחרון. עד כה נהרגו 9 חיילים ואזרחים ישראלים. מקורות בעזה ובישראל מסרו כי ב-21 באוגוסט 2011 בשעה 21:00 החלה פעם נוספת הפסקת-אש.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל תפיסתם של 57 נוספים בידי כוחות-הביטחון המקומיים. כמו כן נודע על חיסולו של תובע-כללי בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 2 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 פעילי טרור מארגון הטליבאן בקרבות שפרצו באזור בין כוחות הביטחון לבין חברי ארגון הטליבאן.
--
טורקיה – כורדים – עיראק: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 6 כורדים בהפצצה של חיל-האוויר הטורקי על בסיסים של המחתרת הכורדית הנמצאים בצפון-עיראק. במהלך היממה האחרונה נערכו התקפות אוויריות נוספות של חיל-האוויר הטורקי על מטרות כורדיות הנמצאות בצפון-עיראק.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אנבאר.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בדרום המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתו של קצין הודי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בטריפולי מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על הריגתם של 376 בני-אדם ביממה האחרונה בעיר טריפולי. מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-21 באוגוסט 2011 על קרבות המתנהלים בשכונות אחדות בעיר טריפולי שנותרה המאחז האחרון של מועמר קדאפי. סביר להניח ששלטונו של קדאפי יסתיים בתוך שעות. ברחבי טריפולי נערכו הפגנות אחדות נגד קדאפי. שני בניו של קדאפי מוחזקים בידי כוחות האופוזיציה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: