Thursday, August 11, 2011

25 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 17 הרוגים נוספים בסוריה; 9 הרוגים נוספים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים באיראן; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בטורקיה; שוטר נהרג בקווקז; שר-ההגנה הסורי, עלי חביב, הופיע הטלוויזיה; קרבות קשים ברחבי סוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; הטלוויזיה הממלכתית של סוריה הקרינה ב-10 באוגוסט 2011 את דבריו של שר-ההגנה לשעבר, עלי חביב, שנטען לגביו שהוא נמצא מת בדירתו יום לאחר הדחתו מתפקידו. חביב טען שהוא פרש מתפקידו בגלל בעיות בריאותיות. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על קרבות נוספים בדיר אל-זור, באל-חמה ובמקומות נוספים בין כוחות-הצבא לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. דוברים באופוזיציה מסרו על נפגעים רבים במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על פעילות צבאית ערה ליד הגבול עם טורקיה. דוברים של האופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם – רובם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו בעיר אל-חמה.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתם של 4 שוטרים אפגנים בהפצצה של כוחות נאט"ו בשל טעות בזיהוי. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים בארה"ב על הריגתם של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהיו אחראים להפלתו של מסוק אמריקאי ולהריגתם של 38 לוחמים אמריקאים ואפגנים לפני ימים אחדים.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. כמו כן נסמר על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-ווזיריסטן.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתם של 5 אנשי ביטחון מירי של פעילי טרור הפועלים באזור הגבול עם טורקיה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעת שניסו להניח מטען-חבלה באזור העיר פלוג'ה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתו של מנהיג מיליציה אסלאמית מקומית הפועלת בדרום המדינה מירי של מליציה מתחרה הפועלת גם היא בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של מוסלמים על תושבים – כנראה נוצרים או פגאנים – המתגוררים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-10 באוגוסט 2011 כי בהתקפה שנערכה יום קדום לכן בו נהרג שוטר מקומי, נהרגו גם 2 חברי המחתרת הכורדית מיריות של אנשי כוחות-הביטחון הפעולים במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-10 באוגוסט 2011 על הריגתו של שוטר מקומי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: