Sunday, September 25, 2011

34 הרוגים באפגניסטן; 32 הרוגים בלוב; 17 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 2 הרוגים בעיראק; סגן-הרמטכ"ל הסורי מת מהתקפת-לב; לפחות 28 הרוגים ביומיים האחרונים בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: דוברים רשמיים בסוריה מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על מותו של סגן-הרמטכ"ל הסורי מהתקפת-לב. כמו כן נמסר מפי גורמי אופוזיציה סורים הנמצאים בטורקיה על עימותים נוספים שהיו במלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון למפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. בשבוע האחרון נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים אלימים בפרצו במקומות רבים ברחבי סוריה. עוד נודע על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים באירועים שהתרחשו ב-23 בספטמבר 2011 לאחר תפילת יום-השישי, ובכך עלה מספר ההרוגים ל-11 בני-אדם. מקורות נוספים מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 28 בני-אדם – כולל אנשי כוחות-הביטחון של סוריה הפועלים לצדו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו שפעלו במוקדים אחדים ברחבי אפגניסטן נגד בסיסי טרור של אנשי הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור מחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן התקפה צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בשני אירועים נפרדים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. בין ההרוגים היה פקיד בכיר ממשלת עיראק.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בעימותים אלימים שפצרו בין כוחות הביטחון לבין גורמי אופוזיציה המתנגדים להמשך כהונתו של עלי עבדאללה סאלח שחזר לאחרונה לתימן לאחר שהות ממושכת בסעודיה לרגל טיפול רפואי.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 32 חיילי הממשלה המרכזית של לוב בקרבות הנערכים נגד נאמני קדאפי הפועלים בבאני ווליד ובאזור העיר סירט.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: