Thursday, September 29, 2011

69 הרוגים בסוריה בחמישה ימים; 8 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 8 בני-אדם נהרגו בקשמיר; 6 פעילי טרור נהרגו באלג'יריה; 6 הרוגים בקווקז; 5 הרוגים בעיראק; 5 נוצרים נרצחו בניגריה; 4 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 4 חיילים נהרגו בתאילנד; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; מטוס-קרב הופל בתימן; תינוק נרצח בטורקיה; הרוג במאוריטניה; רוסיה וסין שוב מתנגדות להטלת סנקציות חריפות על סוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 בספטמבר 2011 על הריגתם של 69 בני-אדם מחמשת הימים האחרונים בעימותים אלימים ומירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים בסוריה ומחוצה לה מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים אלימים נוספים של ירי לעבר אזרחים במקומות אחדים ברחבי סוריה. רוסיה וסין שוב הביעו התנגדות חריפה להטלת סנקציות חריפות על סוריה. גורמים האופוזיציה הסורית הפועלים בארה"ב התרעמו קשות על התנהגותן של סין ורוסיה למרות פעילותו האכזרית של המשטר עלווי כלפי אזרחי סוריה מאז ה-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-28 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (כולם בני משפחה אחת) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון שיעי הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים תימנים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. כמו כן נמסר כי אנשי מיליציה מקומית הצליחו להפיל מטוס קרב של צבא תימן בצפון בעיר צנעא.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים בשני אירועים נפרדים שהתרחשו בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
מאוריטניה – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים במאוריטניה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה נגד המשטר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתו של תינוק בהתקפה של חברי המחתרת הכורדית שפעלה יום קודם לכן במזרח המדינה. בכל עלה מספר ההרוגים בהתקפה ל-3 בני-אדם – אישה ו-2 תינוקות.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-29 בספטמבר 2011 כי התקפה שהייתה יום קודם לכן נהרגו 5 פעילי טרור ו-3 מאנשי כוחות-הביטחון של הודו הפועלים במחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתוך בית-ספר בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: