Saturday, September 17, 2011

47 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 14 הרוגים בלוב; 9 הרוגים נוספים בפקיסטן; 3 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בניז'ר; הרוג בעיראק; אימאם חוסל בקווקז; בכיר באל-קאעידה נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4,846 בני-אדם נהרגו בטרור אסלאמי בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 47 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון במוקדים אחדים בהם נערכו עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הנאמנים לנשיא אסד. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות רבות ברחבי סוריה מייד לאחר סיום תפילת יום השישי. עימותים אלימים היו בעיקר באזור העיר אל-חמה, חומוס ודרעא. מקור נוסף ציין שמבצע צבאי לתפיסת עריקים מהצבא הפך לטבח המוני של כפריים. הטלוויזיה הסורית הכחישה לחלוטין את הדיווחים על מספר ההרוגים של ה-16 בספטמבר 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו על עוד 9 הרוגים בפיגוע ההתאבדות שהתבצע יום קודם לכן בצפון-מערב פקיסטן. בכך הגיע מספר ההרוגים ל-40 בני-אדם.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן בשיתוף פעולה עם המודיעין הפקיסטני. הבכיר היה אחד משומרי ראשו של אוסמה בן-לאדן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים בין מפגינים לכוחות-הביטחון שפרצו בעיר צנעא.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן על רגע אתני. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 46 בני-אדם. העימותים פרצו גם על רקע גניבת בקר ופשיטות אלימות הנעשות על רקע שבטי.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור הקשורים לא-קאעידה במסגרת פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגונים אסלאמיים רדיקליים שהפכו את אזור צפון המדינה לבסיס עיקרי של פעילי טרור הפועלים באזור המגרב.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שנערכו בעיר סירט נגד נאמניו של קדאפי הפועלים באזור.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתו של אימאם מתון מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4,846 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות שהתבצעו בדרום המדינה בשמונה השנים האחרונות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: