Wednesday, February 13, 2013

100 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בפקיסטן; 13 הרוגים במאלי; 12 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בתימן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בפברואר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי במהלך היומיים האחרונים נתפסו בידי המורדים השכר הגדול של סוריה, שדות תעופה צבאיים, מתקנים אזרחיים ומתקנים של מודיעין הסורי. הצבא הסורי עדיין ממשיך לרכז את כוחותיו באזור דמשק ובמחוז אידליב נגד המורדים הפועלים בשני מקומות הללו. אירועים קטלניים היו במהלך היממה האחרונה גם במחוז דרעא ובאזור העיר דיר אל-זור. אירועים אלימים נרשמו גם באזור הגבול המשותף עם טורקיה. סוריה מעוניינת להעביר את המתח הביטחוני לאזור הטורקי בעזרת כורדים הנאמנים לסוריה. מקורות באו"ם מסרו כי על-פי הערכות חדשות נהרגו בסוריה עד כה כ-70,000 בני-אדם מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בחודש מרס 2011.
--
פקיסטן – טרור – אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בפברואר 2013 על הריגתם של 14 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מליציות מוסלמיות חמושות הפועלות באזור העיר קראצ'י. בשנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו המקבלים תמיכה מארגון הטליבאן ומארגון אל-קאעידה הפועלים במרחב כולו. בין ההרוגים במהלך היממה האחרונה, אזרחים, שוטרים ופקידי ממשל מקומיים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בעיקר באזור צפון עיראק.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך עצרת לציון שנתיים למחאה העממית שפרצה בתימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 בפברואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חמושים המזוהים כנראה עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור צפון ניגריה.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-12 בפברואר 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם ביומיים האחרונים (מהם 10 טרוריסטים) בתקריות שהיו בין כוחות-הביטחון של מאלי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר גאו. במקרה אחד נהרגו 3 אזרחים מירי של כוחות-הביטחון במהלך פעילות צבאית יזומה נגד טרוריסטים מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: