Saturday, February 9, 2013

150 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בדארפור; 36 הרוגים בעיראק; 16 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בניגריה; 5 חיילים נהרגו במאלי בפיגוע התאבדות; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; כומר נרצח בקניה מירי של טרוריסטים מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום של קרבות קשים במיוחד באזור דמשק, חומס וחאלב. (מקור אחר מסר על 110 הרוגים). גורמים נוספים בסוריה מסרו כי ביום רביעי האחרון נהרגו לפחות 54 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה ליד מפעל ביטחוני במרכז סוריה ליד העיר אל-חאמה. מרבית ההרוגים היו עובדי המפעל. בין ההרוגים היו לפחות 11 נשים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים בכל רחבי סוריה. על-פי הערכות האחדות בשבוע האחרון נהרגו בסוריה כ-1,000 בני-אדם כולל חיילים ומורדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של שוטר וטרוריסט מוסלמי מארגון הטליבאן בשתי תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של 36 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים מפיצוץ של 4 מכוניות-תופת שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו במקומות אחדים ברחבי עיראק שהם מתגוררים שיעים.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו -8 בפברואר 2013 על הריגתו של כומר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהגיעו מסומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מורדים מקומיים לבין כוחות-הביטחון של סודאן האסלאמית הפועלת מעיר הבירה חרטום. מקורות נוספים מסרו שהרוגים רבים היו משני הצדדים בעקבות התקפה על בסיס צבאי של סודאן הנמצא באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של 9 עובדי סיוע שהעניקו חיסונים למחלת הפוליו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של לפחות 5 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי. מקורות רשמיים במאלי סירבו לנקוב במספר ההרוגים. זהו פיגוע ההתאבדות הראשון שמתבצע במאלי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-8 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: