Friday, February 8, 2013

300 הרוגים בסוריה; 27 הרוגים בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 קצינים בכירים הורעלו למוות באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקניה; הרוג בדארפור בהפצצה אווירית של סודאן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הריגתם של יותר מ-300 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין המורדים וגורמי טרור אסלאמיים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות עימותים קטלניים במרבית הערים המרכזיות של סוריה. קרבות היו באזור דמשק, חומס, חאלב, דרעא, אידליב, דיר אל-זור ובקומות אחדים ליד הגבול הלבנוני. דוברים מקומיים בסוריה מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הפגזות קשות מאוד של הצבא הסורי על שכונות אחדות באזור העיר דמשק הנמשכות כבר יומיים – 200 הרוגים היו בעיר ביממה האחרונה. על-פי הערכות אחדות, מרבית ההרוגים של הימים האחרונים היו אזרחים בלתי-מעורבים. מנגד, דוברי האופוזיציה מסרו על עשרות רבות של הרוגים בקרב כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר במהלך השבוע האחרון. ברטניה קראה לאזרחיה "לעזוב את סוריה בכל דרך אפשרית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 קצינים באמצעות הרעלה. כמו כן נמסר על מצבם הקשה של 6 שוטרים נוספים בשל הרעלה דומה שנעשתה בידי גורמים עוינים המקורבים לארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בעימותים קטלניים שהיו באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בעימותים בין מיליציות אסלאמיות. דובר צבאי פקיסטני מסר על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסור ב-7 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 10 נוספים בהפצצה אווירית כבדה של סודאן שנערכה בדארפור.
--
קניה – טרור: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור הגבול המשותף בין סומליה לקניה.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-7 בפברואר 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בידי כוחות צבאיים של האיחוד האפריקאי הפועלים בדרום סומליה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: