Monday, February 11, 2013

100 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 3 רופאים מקוריאה נרצחו בניגריה בידי טרוריסטים מוסלמים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; אישה נהרגה בתימן; שוטר נהרג בטוניסיה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 8 בני-אדם בעיר חאלב מידי של חמושים כורדים. מקורות באו"ם מסרו כי מידי יום נפלטים מסוריה כ-5,000 בני-אדם. האופוזיציה הסורית טוענת כי היא מליחה להשתלט על אזורים נרחבים בעיר דמשק. מנגד, המשטר מהסורי מכין מתקפה גדולה מאוד באזור דמשק נגד אנשי האופוזיציה הלוחמים בשכונות הסמוכות לעיר הבירה. גורמים בלבנון מסרו על כ-270,000 פליטים סורים הנמצאים על אדמת לבנון – והם מהווים כבר כ-7 אחוזים מכלל האוכלוסייה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים נגד בני העדה השיעית המתגוררת באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתה של אישה בעימותים קטלניים שפרצו בעיר עדן בין מפגינים לאנשי כוחות-הביטחון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתם של 3 רופאים מדרום-קוריאה מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" מתנגד לכול מעורבות זרה בניגריה וכן הוא חותר להכיל את חוקי "השריעה" (ההלכה המוסלמים) על כל ניגריה. במסגרת הזאת, הארגון מתנגד לנוכחותם של נוצרים במדינה זו המהווים כ-50 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית. בשנה האחרונה נרצחו מאות נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". לאחרונה נמסר כי מתקיימים מגעים בין הארגון לבין ממשלת ניגריה על הפסקת-אש.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של מאלי לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. על-פי הערכות אחדות נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות צבאיות של צרפת ושל הצבא של ממשלת מאלי בחודש האחרון.
--
טוניסיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בפברואר 2013 על הריגתו של שוטר ועל מפציעתם של 60 אזרחים בהפגנות מחאה קשות שפרצו בעקבות רציחתו של מנהיג האופוזיציה לפני ימים אחדים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: