Wednesday, February 6, 2013

150 הרוגים בסוריה; 54 הרוגים בפיליפינים בפיגועי טרור אסלאמיים; 12 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נהרגו בניגריה; חייל נהרג בסומליה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים במזרח-התיכון מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של לפחות 150 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל הערים המרכזיות של סוריה. במהלך היממה האחרונה נמספר מפי גורמים רשמיים בסוריה על הריגתם של לפחות 70 מורדים בקרבות עם הצבא הסורי שפעלו באזור מחוז אידליב. קרבות קשים היו לאורך כל היום גם באזור העיר חאלב, שם נמסר על עשרות הרוגים מכל הארגונים ומכוחות-הביטחון הפועלים במקום. גורמים רשמיים באו"ם מסרו ב-5 בפברואר 2013 על כ-2.5 מיליון סורים הסובלים מרעב בשל מלחמת-האזרחים שהחלה במרס 2011. גורמים נוספים בסוריה מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-300 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 16 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בבית-מלון באזור העיר קאבול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מהנדסים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפעולים במחוז אורוזגן. עוד נמסר על הריגתם בשגגה של 6 אזרחים בפעילות צבאית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בעיר קראצ'י ו-3 בני-אדם נוספים במחוז בלוצ'יסטן באירועים טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בנקודת-ביקורת צבאית בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק יותר מ-70 בני-אדם בפיגועי התאבדות.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות בין מיליציה סונית למליציה שיעית הפועלות בצפון תימן במחוז סעדה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתו של חייל מ"האיחוד האפריקאי" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על מתקן לזיקוק נפט בבעלות חברה הודית.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-5 בפברואר 2013 על הריגתם של 54 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בדרום הפיליפינים. הקרבות החלו לאחר חילוצם של 2 עיתונאים שנחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים ביו טרוריסטים מוסלמים. בעקבות הקרבות הקשים כ-1,300 בני-אדם נאלצו להימלט מבתיהם. התקשורת הפיליפינית מסרה שהאירוע החל ב-3 בפברואר 2013 וכי נמסר על נפגעים גם בקרב כוחות-הביטחון של הפיליפינים. מאז שנות ה-80 נהרגו יותר מ-150,000 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: