Wednesday, February 20, 2013

130 הרוגים בסוריה; 66 הרוגים בסודאן; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; הרוג בקניה מפיצוץ של מטען-חבלה; הרוג בניגריה מפיצוץ של מטען-חבלה; מפקד בכיר באל-קאעידה נהרג במאלי בהפצצה צרפתית;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בהפגזה של הצבא הסורי על העיר חאלב מירי של פגז. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הרס רב מאוד בעיר חאלב, על קרבות באזור דמשק, חומס, אידליב, דיר אל-זור ודרעא. מקורות באו"ם מסרו שלפחות 4 מיליון אזרחים סורים זקוקים לסיוע דחוף לאור מלחמת-האזרחים הממושכת במדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם (2 אזרחים ו-5 שוטרים) בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על מתחם משטרתי. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מקומי מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות
שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק.
--
קניה – טרור – אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בקניה. מקור נוסף מסר כי הפעולה הזו באה על רקע מעורבותה של קניה בסומליה.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתם של 66 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים בקרבות שפרתו בדרום המדינה בין מורדים מקומיים לבין הצבא הסודאני. מקור איראני מסר כי בין ההרוגים היו חיילים סודאנים אחדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר לאגוס.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-19 בפברואר 2013 על הריגתו של מפקד בכיר מאוד בארגון אל-קאעידה בהפצצה צרפתית שנערכה במאלי. לבכיר היה רקע של פעילות טרוריסטית רבה באפגניסטן ובפיליפינים. הבכיר היה ממוצא סודאני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: