Tuesday, February 5, 2013

90 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בפיליפינים בפיגועי טרור אסלאמיים; 27 הרוגים בעיראק; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים במאלי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 בפברואר 2013 על הריגתם של 90 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות מורדים בקרבות עם הצבא הסורי באזור מחוז אידליב. דוברים האופוזיציה הסורית מסרו כי בחודש ינואר 2013 נהרגו לפחות 5,000 בני-אדם – כולל חיילים, מורדים ואזרחים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2013 על הריגתם של 6 אנשי כוחות-הביטחון בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. בימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם (כולל חיילים) בהתקפות קשות של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד בסיסים צבאיים ותחנות משטרה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בפברואר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר כירכוך. שעות אחדות לאחר מכן נהרג 23 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון העיר בגדאד. יום קודם לכן נהרגו 33 בני-אדם בכירכוך בהתקפה דומה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 בפברואר 2013 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה אווירית יזומה שנערכה בצפון ניגריה נגד אנשי הארגון.
--
מאלי – טרור: מקורות באו"ם מסרו ב-4 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עד כה לא פרסום מספר ההרוגים הרשמי במאלי בעקבות ההתערבות הצבאית של צרפת במדינה זו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים ובאסיה מסרו ב-4 בפברואר 2013 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בקרבות קשים שנערכו בין כוחות-הצבא לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מהארגון. מקור פיליפיני מסר על כ-30 הרוגים, בעוד מקורות זרים מסרו על לפחות 22 הרוגים בקרבות. הקרבות הקטלניים החלו לאחר חילוצם של 2 בני-ערובה שהוחזקו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת נהרגו בדרום הפיליפינים לפחות 150,000 בני-אדם בקרבות בין הצבא לבין טרוריסטים ומורדים מוסלמים הפועלים באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: