Tuesday, April 23, 2013

100 הרוגים בסוריה; 185 הרוגים בניגריה; 24 הרוגים באפגניסטן; 18 הרוגים בדארפור; 9 הרוגים בעיראק; 4 חיילים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; עיתונאי נהרג בסומליה; פיגועים נוספים היו בקנדה, במאלי, בתימן, בפקיסטן, בלבנון, בקשמיר, ובצפון-הקווקז;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו באזור מחוז אידליב, שם התנהלו קרבות קשים בין כוחות האופוזיציה לבין כוחות הצבא הנאמנים לנשיא בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן ומקורות תקשורתיים מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתם של 24 בני-אדם בשורה ארוכה של פיגועי טרור ואלימות שהיו בכל רחבי אפגניסטן שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים פיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתם של 18 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ממשלת חרטום בהתקפה שנערכה במזרח חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתם של 185 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שפרצו בין כוחות הממשלה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. רוב ההרוגים היו אזרחים שנפגעו מירי של טרוריסטים מוסלמים שהשתמשו בהם כ"מגנים אנושיים" בדומה לטרוריסטים המוסלמים מארגון "החמאס" הפועלים ברצועת עזה ולשאר ארגוני הטרור הפלסטינים הפועלים במרחב הישראלי. בעקבות הקרבות נהרסו יותר מ-2,000 בתים, וכן אלפי בני-אדם הפכו לפליטים. גורמים נוספים בניגריה מסרו כי מתחת להריסות מסתתרות גופות נוספות של עשרות בני-אדם. זהו אירוע הטרור החמור ביותר שהתרחש בניגריה בשנים האחרונות.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-22 באפריל 2013 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: