Monday, April 29, 2013

50 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים; 228 הרוגים בניגריה בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים היו בסומליה, במאלי, בתימן, בלבנון, בסודאן, באלג'יריה, באפגניסטן, בפקיסטן ובצפון הקווקז;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על ירי של טילים בידי הצבא הסורי לעבר ישובים בצפון סוריה וכתוצאה מכך נהרגו לפחות 4 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו. מקורות לא רשמיים בסוריה מסרו כי הצבא הסורי מרחיב את שליטתו באזור דרעא בהצלחה כחלק ממבצע צבאי שנועד לקבל שליטה צבאית על אזורים שהם חיוניים לשרידותו של המשטר. מקורות המקושרים למורדים מסרו כי במהלך היממה אחרונה נערכו קרבות קשים ליד 3 בסיסים צבאים – לפחות אחד מהם קשור לתעשיית הנשק הכימי של סוריה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם נוספים בעימותים בין כוחות-הביטחון לבין מליציות סוניות חמושות הפועלות בצפון עיראק. מקורות נוספים מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו יותר מ-220 בני-אדם בעימותים הללו.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם של 4 חיילי נאט"ו בהתרסקות מסוק צבאי שהיה בפעילות מבצעית באפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בפקיסטן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם 228 בני-אדם בקרבות שפרצו ב-22 באפריל 2013 בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". רוב ההרוגים היו אזרחים שנפגעו מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-28 באפריל 2013 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: