Wednesday, April 3, 2013

130 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בניגריה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדרום-סודאן; 5 הרוגים בלבנון; 2 הרוגים בעיראק; 2 שוטרים נהרגו בקניה; קצין-ביטחון נהרג בתימן; 2 פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל מעזה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על מתיחות גדולה מאוד באזור מרכז דמשק בשל פעילותם של המורדים נגד מוסדות השלטון של המשטר העלווי. כמו כן נמסר על קרבות ועימותים קטלניים שהיו באזור חומס, חאלס, דיר אל-זור, אידליב ודרעא. בכל המקומות הללו מנסים כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר להביס את כוחות המורדים שהצליחו להשתלט על יותר ממחצית המדינה הסורית. כוחות צה"ל ירו לעבר מטרות בסוריה לאחר שנורו יריות מהשטח הסורי לעבר ישראל.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין תומכי אסד לבין מתנגדיו באזור העיר טריפולי. גורמים בלבנון מסרו כי נוכחותם של כ-500,000 פליטים סורים בלבנון גורמת למתח רב בין האוכלוסייה הסונית לאוכלוסייה השיעית תומכת באסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה נגד חברי הארגון. כמו כן נמסר כי בימים האחרונים נהרגו לפחות 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה ב-43 מחוזות ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על מתקן להפקת גז.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 2 מהנדסים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה על מתקן להפקת נפט.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתו של קצין-ביטחון מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור הגבול המשותף עם סומליה.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של מיליציות חמושות שחדרו מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 באפריל 2013 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של מיליציות מוסלמיות חמושות שנערכה בצפון ניגריה. מקורות נוספים בניגריה מסרו כי ההתקפה נערכה בוודאות על-ידי מיליציות מוסלמיות הפועלות נגד תושבים נוצרים ומיעוטים אחרים במטרה לגרשם מהאזור.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאים בישראל מסרו ב-2 באפריל 2013 על התקפה אווירית של צה"ל על מטרות טרור בעזה לאחר שנורו שתי פצצות מרגמה לעבר ישראל. זו הפעולה הראשונה שנערכה בעזה בארבעת החודשים האחרונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: