Wednesday, April 24, 2013

130 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים נהרגו באפגניסטן; 73 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר בשנת 2012; פיגועי טרור נוספים היו בלוב, בתימן, באפגניסטן, באלג'יריה, בסומליה, בלבנון ובמאלי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באפריל 2013 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בקרבות בעימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה במהלך קרבות עם אנשי האופוזיציה הסורית המתנגד למשטר. גורמים בלבנון מסרו על ירי של 2 טילים מסוריה לעבר לבנון.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב ובצרפת מסרו ב-23 באפריל 2013 על פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד השגרירות הצרפתית בעיר בנגזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. 2 מאבטחים צרפתים נפצעו, וכן נגרם הרס רב למבנה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 באפריל 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתן של 2 נשים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. בתגובה לכך, הצבא הפקיסטני ירה 24 טילים לעבר מקורות הירי בשטח האפגאני. עוד נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור מחוז בלוצ'יסטן. מקור נוסף מסר כי אחד מההרוגים היה קצין מודיעין פקיסטני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים בארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביומיים האחרונים. אחד מההרוגים היה טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון אוזבקי שפעל באפגניסטן לצד כוחות הטליבאן. במהלך הימים האחרונים נעשו מאמצים צבאיים נרחבים כדי להילחם בארגון הטליבאן הפרוס על מרבית שטחה של אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2013 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות בין גורמי טרור סוניים לבין כוחות הביטחון שפעלו באזור העיר כירכוך. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועי טרור עם נפגעים בכל רחבי עיראק. גורמים נוספים מסרו על פיצוץ של מטעני-חבלה, על פיצוץ של מכוניות-תופת, על חטיפת אזרחים ועל ירי לעבר אנשי כוחות-הביטחון של עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 באפריל 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם ב-3 תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". בין ההרוגים היה שוטר שנהרג במהלך התקפה על תחנת משטרה מקומית.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-23 באפריל 2013 על הריגתם של 73 טרוריסטים מוסלמים בחבל קשמיר בהיתקלויות עם כוחות-הביטחון של הודו. כמו כן נסר כי בשנת 2011 נהרגו בחבל קשמיר 95 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלויות עם כוחות הביטחון של הודו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: