Monday, April 15, 2013

115 הרוגים בסוריה; 34 הרוגים בסומליה; 14 הרוגים בעיראק; 11 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בניגריה; איש-מודיעין נהרג בתימן; 30 חיילים מצ'אד נהרגו במלחמה במאלי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתם של יותר מ-115 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על עשרות הרוגים בהפצצות של הצבא הסורי על יישובים אחדים הנמצאים בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה שהשתתפו בקרבות נגד המורדים הפועלים באזור העיר חומס. גורמים במפרץ-הפרסי מסרו על 1,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה המסייעים לאסד המלחמה נגד ההתקוממות העממית נגד משטרו. גורמים מקומי בסוריה מסר על הריגתם של 10 ילדים בהפצצה של הצבא הסורי על שכונות בלב דמשק.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד אנשי כוחות-הביטחון.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתם של 14 בני-אדם מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק ובמרכזה. מקור נוסף מסר כי מטרת הפיגוע המרכזי בצפון עיראק הייתה מועמד לתפקיד פוליטי שנהרג יחד עם שלושת מלוויו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתו של איש-מודיעין בכיר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתם של 34 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על מתחם ממשלתי הנמצא באזור העיר מוגדישו. בשנה האחרונה חלה ירידה בהיקף ההרוגים בפעולות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מוסלמים נוצרים במרכז ניגריה.
--
מאלי – טרור – צ'אד: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-14 באפריל 2013 על הריגתם של 30 חיילים מצ'אד במלחמה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהצליחו להשתלט על כל צפון מאלי. צ'אד ומדינות אפריקאיות נוספות יחד עם כוח צבאי צרפתי מסייעים לממשלת מאלי להילחם נגד הטרוריסטים המוסלמים הפועלים בצפון מאלי. עד כה נהרגו במלחמה מאות טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה – מאז חודש ינואר 2013.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: