Monday, July 7, 2014

140 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בתימן; 53 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 29 הרוגים בקניה בהתקפות טרור אסלאמיות; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בדרום-סודאן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; 5 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בפקיסטן; קצין בכיר נהרג בלוב; נתפס הרוצח של שלי דדון מעפולה; נתפסו הרוצחים של הנער משועפט; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים היו לפחות 48 אזרחים שנפגעו בפעילות צבאית סורית שנערכה בערים אחדות ברחבי סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו כי במהלך היום נהרגו 10 בני-אדם – כולם בני-משפחה אחת. עוד נמסר על 3 ילדים שנהרגו באזור דיר אל-זור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 140 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק. גורמים צבאיים מסרו כי במהלך היום הופצצה תהלוכה של טרוריסטים מוסלמים שצעדו באזור אירביל שגרמה לעשרות רבות של הרוגים. כמו כן נמסר על הפצצות אוויריות קשות של הצבא העיראקי על יעדים הקשורים לארגון אל-קאעידה בפעול בכל צפון עיראק. גורמים באיראן מסרו על הריגתו של טייס איראני שסייע למתקפה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 29 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהגיעו מסומליה. מקורות נוספים מסרו כי התבצעו שתי התקפות על חוץ הים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-6ביולי 2014 על הריגתם של 53 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה. גורמים נוספים מסרו על נפגעים רבים נוספים בשורה ארוכה של תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן (רשת חאקאני) ועל הריגתו של חייל בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 70 בני-אדם בקרבות קשים מאוד בין טרוריסטים מוסלמים סונים לבין ט7רוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון המדינה. נמסרו תיאורי זוועה על מה שהתחולל בעקבות הקרבות בין שני הצדדים. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו בהפצצות אוויריות של הצבא התימני על יעדי טרור שיעים בצפון המדינה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים הפועלים בצפון המדינה. גורמים נוספים האשימו את סודאן האסלאמית בליבוי מלחמת-האזרחים במדינה.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתו של קצין בכיר מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-6 ביולי 2014 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית של כוחותינו שהתבצעה על יעדי טרור בעזה. יותר מ-130 טילים נורו לעבר ישראל בשבועיים האחרונים. כמו כן נמסר כי נתפסו הרוצחים של הנער משועפט, וכן נתפס הרוצח של שלי דדון מעפולה שנרצחה לפני חודשיים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: