Saturday, July 5, 2014

250 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסודאן;  70 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים במצרים;  10 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; 545 ילדים נהרגו באפגניסטן בפיגועי טרור ב-2013; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, בלבנון, בקווקז, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של לפחות 70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על קרבות קשים בצפון העיר חאלב, בדיר אל-זור, בדרעא ובמקומות נוספים. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר שנפגע בקרבות עם כוחות הביטחון של סוריה הפועלים באזור דיר אל-זור. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה אווירית של הצבא הסורי שפעל ליד הגבול הלבנוני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בעיראק ומקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של כ-250 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים שנפגעו במהלך פעילות צבאית רחבה שנערכה בידי הצבא העיראקי הפועל באזורים הצפונים של עיראק. כמו כן נמסר על עשרות נפגעים בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין הנפגעים היו גם חיילים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים. מקורות רשמיים באו"ם מסרו כי במהלך שנת 2013 נהרגו 545 ילדים בפיגועי טרור אסלאמיים ופעולות צבאיות נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בכל רחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במסגד שיעי בידי טרוריסטים מוסלמים סונים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם בשני פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 150 בני-אדם בקרבות קשים בין שתי מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות באזור קורדופן. מקורות רשמיים בסודאן מסרו כי הרקע לקרבות היה בנוגע לשליטה על בארות הנפט במחוז בדומה למה שמתרחש בעיראק בין ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של מיליציה מוסלמית חמושה שנערכה על כפר נוצרי בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגוני הג'יהאד העולמי הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בתחנת רכבת באזור קהיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-4 ביולי 2014 על הריגתם של 2 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום המדינה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: