Thursday, July 10, 2014

290 הרוגים בתימן; 253 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 35 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בסומליה; 40 הרוגים ו-350 פצועים בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, באפגניסטן, בפקיסטן, בסוריה ובעיראק;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ואימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מרבית ההרוגים היו בקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים. כמו כן נמסר על הריגתם של 14 אזרחים – 7 מהם נשים – בפעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי באזור העיר אל-חמה. פיגועים וקרבות היו גם במזרח סוריה ובדרומה באזור דרעא.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים האוטונומיה הכורדית בעיראק מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של כ-200 טרוריסטים מוסלמים מארגון דאע"ש בקרבות עם כוחות-הביטחון של הממשלה הכורדית. כמו כן נמסר על מציאתן של 53 גופות בדרום בגדאד – כנראה טבח שביצעו מיליציות שיעיות באזרחים סונים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של 290 בני-אדם בקרבות מרים בין כוחות-הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים שהצליחו לכבוש עיירות אחדות הנמצאות ליד עיר הבירה. עשרות-אלפי בני-אדם ברחו מהאזור בשל הקרבות. הצבא התימני אובד עצות מול גלי ההתקפות של ארגוני הטרור השיעים הפועלים באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום אפגניסטן. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות פיגועים שגרמו לנפגעים רבים נוספים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בפעולה צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו מאות טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי;  מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות המזוהות עם ארגון "בוקו חראם" הפעלות בצפון ניגריה ובמרכזה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות תקשורתיים בעזה ובישראל מסרו ב-9 ביולי 2014 על הריגתם של 40 בני-אדם ועל פציעתם של כ-350 נוספים בפעילות הצבאית הישראלית נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעזה. במהלך היממה האחרונה נורו כ-60 טילים לעבר ישראל. בין ההרוגים ביממה האחרונה היה מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי. 2 טילים נחתו באזור חוף הכרמל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: