Tuesday, July 1, 2014

150 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 63 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בסודאן; 30 הרוגים בניגריה; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; 3 תלמידים ישראלים נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים בחברון; קצין משטרה בכיר נהרג במצרים; הרוג בתאילנד; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; 7,000 בני-אדם נהרגו בקרבות בין ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בסוריה מאז חודש ינואר 2014; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בקרבות שהיו בערים המרכזיות של סוריה ובעיקר באזור הגבול בין סוריה לעיראק. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על התקפות קשות של הצבא הסורי על אזור חאלב, חומס ודרעא שגרמו לנפגעים רבים נוספים. עוד נמסר על 14 הרוגים בהפצצות של הצבא הסורי על העיר אידליב. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו כי מאז חודש ינואר 2014 נהרגו כ-7,000 מורדים בקרבות בין פלגים שונים של ארגון אל-קאעידה על השליטה בדרום-מזרח סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של כ-150 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "דאעש" הפועל בצפון עיראק. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפעול במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית אמריקאית שנערכה באפגניסטן נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן במסגרת מבצע צבאי נרחב נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן ואל-קאעידה הפועלים באזור. גורמים רשמיים בפקיסטן מסרו כי במהלך החודש האחרון נהרגו מאות טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית קרקעית ואווירית שנערכה באזור כולו.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – קורדופן: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של סודאן לבין מורדים הפועלים בחבל קורדופן. החבל מבקש להתנתק מסודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר המבוקש על פשעי-מלחמה בדארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה על כנסיות נוצריות שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. הטרוריסטים מוסלמים העלו באז את הכנסיות הנוצריות ותקפו למוות אזרחים שצפו במשחקי המונדיאל.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתו של קצין משטרה בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קהיר ליד בניין הנשיאות.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מקורות נוספים מסרו שהתקפה נערכה במסגד הפועל בחסות המדינה. ארגוני טרור אסלאמיים באזור מתנגדים לכול קשר עם הממשלה התאילנדית.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 ביוני 2014 על מציאת הגופות של 3 תלמידים ישראלים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים בחברון לפני 18 ימים. מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-30 ביוני 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון החמאס בהתקפה של חיל-האוויר הישראלי בתגובה לירי של טילים לעבר ישראל. כוחותינו תקפו 34 יעדי טרור בעזה במהלך הלילה האחרון בתגובה לירי של טילים לעבר ישראל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: