Monday, June 30, 2014

200 הרוגים בעיראק; 60  הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בסודאן; 7 חיילים נהרגו בתימן; 4 שוטרים נהרגו במצרים; קצין בכיר נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בתימן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בקרבות שנערכו ביו כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים שפעלו ב-7 עיירות הנמצאות ליד העיר חאלב ואזורים צפוניים לעיר. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של אזרחים נוספים בהפצצות קשות של הצבא הסורי על ערים אחדות ברחבי סוריה. עוד נמסר על צליבתם למוות של 9 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון ISIS הפועל באזור העיר חאלב. גורמי טרור מסרו כי ה-9 היו חייליו של אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של כ-200 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר תכרית. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו במהלך הקרבות בעיר תכרית. כוחות-הביטחון של האוטונומיה הכורדית בעיראק נלחמים נגד טרוריסטים מוסלמים חברי ה-SISI הפועלים מזרחית לעיר מוסול.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 14 אזרחים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה קטלני שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. מקורות נוספים מסרו על סדרה של פיגועי טרור שהתבצעו לאורך כל היממה האחרונה, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של 7 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו בית-חולים צבאי.
--
סודאן – טרור: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם חברי מיליציה אסלאמית חמושה בידי טרוריסטים שפעלו מהגבול האתיופי. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים היה מפקד בכיר במיליציה הסודאנית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. בעקבות הריגתם של השוטרים, מקורות ביטחוניים במצרים מסרו כי נערך מבצע צבאי נרחב נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון סיני.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-29 ביוני 2014 על הריגתו של קצין בכיר מאוד מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: