Thursday, June 19, 2014

100 הרוגים בעיראק; 55 הרוגים באפגניסטן; 50 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בסומליה; 21 הרוגים בניגריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בדרום-סודאן; ישראלי מת מפצעיו בעקבות פגיעה קשה במהלך מבצע עמוד-ענן; 40 עובדים הודים נחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים במוסול; ירי של טילים לעבר ישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 ילדים בהפצצות של הצבא הסורי על מרכזי אוכלוסייה. דוברים מקומיים בסוריה מסרו כי שלטונות-הביטחון שחררו ממאסרם כ-160 בני-אדם שנכלאו בשל פעילותם של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים נוספים מסרו כי במהלך הימים הקרובים ישוחררו עוד מאות אסירים. עוד נמסר על קרבות ונפגעים בין שני ארגוני טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועל באזור העיר מוסול. דוברים רשמיים בעיראק ודוברים של ארגון אל-קאעידה מסרו על הצלחותיהם בקרבות באזור מוסול ובעקובה. מקורות תקשורתיים באוטונומיה הכורדית מסרו על קרבות בין כוחות-הביטחון של המחוז לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה, וכן נמסר על נפגעים בקרב כוחות-הביטחון של כורדיסטאן העיראקית. עוד נודע על חטיפתם של 40 עובדים הודים באזור העיר מוסול.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים המזוהים עם איראן מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של 55 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה. עדיין לא נמסר אישור רשמי לכך.
--
פקיסטן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון של פקיסטן במהלך עימותים קטלניים עם גורמים אסלאמיים רדיקלים המתנגדים לנוכחותם של מוסדות מערביים במדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של 25 בני-אדם בארבע תקריות טרור שקטלניות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי סומליה. 20 מההרוגים היו באזור הגבול בין סומליה לאתיופיה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 ביוני 2014 על הריגתם של 21 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". הפיגוע התבצע בזמן צפייה במשחקי המונדיאל.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-18 ביוני 2014 על מותו מפצעיו של ישראלי שנפגע מירי של טילים שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים בעזה בזמן מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. כמו כן נמסר על ירי של טילים לעבר ישראל מרצועת-עזה. צה"ל תקף 5 יעדי טרור של החמאס בעזה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: