Thursday, June 12, 2014

80 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 82 הרוגים באפגניסטן; 45 הרוגים בניגריה; 30 הרוגים נוספים בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בלוב; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; טרוריסט מוסלמי בכיר נלכד בפיליפינים; 500,000 פליטים נמלטו מהעיר מוסול בימים האחרונים; 750,000 פליטים חדשים בצפון ניגריה בחודשים האחרונים בטיהור אתני; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בעיראק, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתם של כ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ופיגועי טרור קטלניים שהיו לאורך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של לפחות 17 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו במזרח סוריה. כמו כן נמסר על הרחבתם שליטתם של ארגוני אל-קאעידה הפועלים במזרח סוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז אידליב במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים שונים בעיראק מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתם של כ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שבקרבות שהיו באזור העיר מוסול בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שכבשו את העיר. כמו כן נמסר כי בעקבות כיבושה של העיר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה, נמלטו מהעיר יותר מ-500,000 בני-אדם. עדי-ראיה מסרו על עשרות גופות של חיילים ושוטרים מתגוללות ברחובות העיר. גורמים רשמיים בעיראק מסרו כי בעקבות נפילתה של העיר מוסול בידי ארגון אל-קאעידה, העיר בגדאד נמצאת בסכנה מוחשית דומה. בשעות הערב נמסר על נפילתה של העיר תכרית בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתם של 5 חיילים אפגאנים ו-77 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אפגניסטן. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים שהיו באזור בעקבות המבצע הצבאי. נמסר על מאות רבות של פצועים – רובם היו אזרחים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור עמק הסוואט. בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים יריבים הפועלים באזור העיר דארנה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-11 ביוני 2014 על תפיסתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון "אבו סיאף" שהיה מבוקש בידי האמריקאים. הטרוריסט הצליח לברוח מהכלא לפני 7 שנים. מאז התנהל אחריו מרדף בסיוע אמריקאי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים מערביים מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתם של 45 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. הטרוריסטים התחזו למשתתפים בטקס דתי ובכך הם הצליחו לחסל 45 בני-אדם בהתקפה אחת. מקורות נוספים מסרו כי בחודשים האחרונים נמלטו מבתיהם 750,000 בני-אדם בצפון ניגריה בגלל פעולות הטרור של ארגון "בוקו חראם".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום סומליה. נמסר על פצועים רבים ועל תושבים שנאלצו לעזוב את האזור.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-11 ביוני 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעזה בעקבות תקיפה אווירית של ישראל בתגובה לירי של טילים לעבר ישראל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: