Monday, June 2, 2014

60 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בניגריה; 27 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 שוטרים נהרגו במצרים; 2 עיתונאים נהרגו בעיראק; קצין מודיעין נהרג בתימן; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בקשמיר; 800 אזרחים וחיילים נהרגו בעיראק בחודש מאי 2014; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, בעיראק, בלוב, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו בין 20 ל-40 חיילים סורים שנפגעו מפיצוץ של מנהרת-תופת שנחפרה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר כי במהלך חודש מאי 2014 נהרגו בסוריה לפחות 6 עיתונאים. לאורך כל היממה אחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים מאוד שגרמו לנפגעים נוספים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתם של 2 עיתונאים במהלך פעילות צבאית של הצבא העיראקי שפעל באזור העיר פלוג'ה. כמו כן נמסר מפי מקורות באו"ם על הריגתם של 800 בני-אדם (חיילים ואזרחים) בפיגועי טרור שהיו במהלך חודש יוני 2014. המספר הזה אינו כולל את מספר הטרוריסטים המוסלמים שנהרגו במהלך החודש.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתם של 40 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופל בעת משחק כדורגל שהתקיים באזור העיר קאנו. ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" נטל את האחריות למעשה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן. כמו כ נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בהפגזה של הצבא הפקיסטני לעבר השטח האפגאני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתו של קצין מודיעין מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
מצרים – טרור – לוב: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתם של 6 שוטרים ליד הגבול עם לוב מירי של טרוריסטים מוסלמים העוסקים בהברחות של טובין וכלי נשק.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-1 ביוני 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: