Tuesday, June 24, 2014

120 הרוגים בעיראק; 80 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 70 הרוגים נוספים בדארפור; 50 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בניגריה; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 8 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; טרוריסט נהרג בלבנון; 10 חיילים סורים נהרגו בהתקפה ישראלית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של כ-50 בני-אדם – רובם כנראה טרוריסטים מוסלמים – בפעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי שנערכה באזור קוניטרה. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו פעילי האופוזיציה הסורית החילונית המתנגדת למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. קרבות נוספים ועימותים קטלניים היו בכל רחבי סוריה שגרמו להרוגים ולפצועים נוספים. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו כי ארגוני טרור אסלאמיים בסוריה מגייסים ילדים בני 13-15 למלחמה נגד אסד. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי בהתקפה של צה"ל על חטיבה 90, בעקבות הריגתו של נער ישראלי, נהרגו לפחות 10 חיילים סורים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בין ההרוגים היו לפחות 70 אסירים שנפגעו בהתקפה יזומה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. גורמים ביטחוניים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות באזור העיר מוסול.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעת ניסיון לבצע פיגוע התאבדות ברוע השיעי של בעיר ביירות. 17 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 8 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים באיחוד האפריקאי הפועל בסומליה מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים סודאן מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 70 בני-אדם נוספים בקרבות בין שתי מליציות חמושות הפועלות בצפון דארפור. במהלך היממה אחרונה נהרגו לפחות 100 בני-אדם בעימותים הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 50 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה דומה של ארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. עד כה נהרגו 19 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
הודו - קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 ביוני 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: