Wednesday, June 18, 2014

200 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 37 טרוריסטים ו-8 חיילים נהרגו בפקיסטן; 14 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 9 הרוגים נוספים בקניה; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים;  2 הרוגים במאלי; 44 טרוריסטים סונים הוצאו-להורג בעיראק בידי מליציה שיעית; מיליון פליטים חדשים בעיראק בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של כ-60 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים מאוד שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-10 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במזרח סוריה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים גם באזור חאלב, חומס ודיר אל-זור. גורמים בינלאומיים מסרו על הריגתם של כ-2,000 בני-אדם משימוש של חביות-נפץ בעיר חאלב שהופצצה בידי כוחות-הביטחון של סוריה במהלך השנה האחרונה. ביממה הקודמת נהרגו לפחות 40 בני-אדם בעיר חאלב בהפצצות כאלה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בקרבות בין מיליציות שיעיות לטרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר מוסול. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים שכללו רצח, הוצאות-להורג, פיצוץ של מטעני-חבלה, ביזה ואונס של נשים שיעיות בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. גורמים תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו כי מהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 300 בני-אדם. גורמים רשמיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-350 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות בשלושת הימים האחרונים. גורמים נוספים בעיראק מסרו על יותר ממיליון פליטים שברחו מאזור מוסול. מקורות תקשורתיים בבגדאד מסרו על הוצאתם-להורג של 44 טרוריסטים סונים בידי מליציות שיעיות בתגובה לטבח שנערך במוסול לפני יומיים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של 14 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים שעסקו בכריתת אצבעותיהם של תושבים שהצביעו בבחירות לנשיאות שהתקיימו בתחילת השבוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של 37 טרוריסטים מוסלמים ועל הריגתם של 8 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפועל בצפון-מערב המדינה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין כוחות הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה סמרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בשתי התקפות טרור שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". ביממה הקודמת נהרגו לפחות 50 בני-אדם בהתקפות דומות.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-17 ביוני 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפרצו לבית-כלא באזור העיר במאקו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: