Monday, June 23, 2014

200 הרוגים בעיראק; 52 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 40  הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בדארפור; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 קצינים בכירים נהרגו בתימן; עיתונאי נהרג בסומליה; 2 הרוגים ביו"ש – אחד מהם נהרג מירי של שוטרים פלסטינים; ילד ישראלי בן 13 נהרג ברמת-הגולן; צה"ל תקף בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בתימן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום של קרבות ובסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו נגד הכוחות הסורים הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו כי כוחות-הביטחון של סוריה הצליחו לכבוש עיירות אחדות מידי המורדים ומידי חברי ארגון אל-קאעידה באזור העיירה בניאס.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 200 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובפיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. גם במהלך היממה האחרונה מרבית הנפגעים היו באזור צפון עיראק שנכבש בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות רשמיים בעיראק מסרו כי המיליציות השיעיות עורכות הכנות כדי להגן על העיר בגדאד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 52 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 2 קצינים בכירים מאוד מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתו של עיתונאי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפעולים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות מקומיות חמושות הפועלים בצפון דארפור. הקרבות הללו פרוצות בעידודה הנמרץ של הממשלה האסלאמית של חרטום בהנהגת עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "בוקו חראם". מקורות צבאיים מסרו כי בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון "בוקו חראם".
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים לבו מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר כי נעשו ניסיונות לבצע פיגועים נוספים בהם נפצעו לפחות 10 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון לבין כנופיות ערביות שניסו להפריע בחיפוש אמרי הילדים הישראלים שנחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים. אחד מההרוגים נורה מירי של שוטרים פלסטינים ברמאללה.
--
ישראל – טרור – רמת-הגולן: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 ביוני 2014 על הריגתו של ילד בן 13 ועל פציעתם של 3 נוספים  ברמת-הגולן מירי של טיל שנורה מהגבול הסורי. בתגובה לכך צה"ל תקף 9 מטרות בסוריה, בהן המפקדה של חטיבה 90 של הצבא הסורי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: