Tuesday, June 17, 2014

150 הרוגים באפגניסטן; 100 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בקניה בפיגוע אסלאמי; 50 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בניגריה בפיגוע אסלאמי; 40 הרוגים בפקיסטן; 30 הרוגים בתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים הוצאו-להרוג בסין; 8 הרוגים בלוב; 3 הרוגים בסרי-לנקה; 2 הרוגים בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; הרוג מוסלמי ברמאללה; 177 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן במבצע צבאי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, במאלי, בניגריה, בקניה, בפיליפינים, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות ונפגעים באזור דיר אל-זואר, חומס, דרעא, חאלב ובדמשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה אווירית קשה על העיר חאלב. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שחיל-האוויר של סוריה מפציץ ריכוזים של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה ליד הגבול עם עיראק כחלק משיתוף הפעולה בין עיראק לסוריה במלחמתן נגד ארגון ISIS. כמו כן נודע על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בהפצצות של הצבא הסורי באזור זה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות קשות של חיל-האוויר העיראקי באזור העיר מוסול. גורמים נוספים בעיראק מסרו על נפגעים רבים נוספים בכל רחבי עיראק בפיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. דוברים מארגון אל-קאעידה מסרו כי הם הציעו הפסקת-אש לכוחות הכורדיים שהצליחו לכבוש את העיר כירכוך.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שניסו לשבש את מערכת הבחירות לנשיאות שהתקיימה בתחילת השבוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן (רשת חאקאני) בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. ביומיים האחרונים נהרגו בפעילות זו יותר מ-170 בני-אדם. דובר צבאי פקיסטני מסר על מבצע צבאי נרחב נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון ווזיריסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים שיעים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 50 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שתקפו מתחם תיירותי על חוף הים בקניה בעת צפייה במשחקי המונדיאל. עשרות רבות של פצועים הגיעו לבתי-חולים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים שונים מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של כ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". חלק מהפיגועים הללו התבצעו על רקע קיומם של משחקי המונדיאל.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים במזרח לוב. עד כה נהרגו 12 בני-אדם בקרבות הללו.
--
סרי-לנקה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בסרי-לנקה מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מוסלמים לבודהיסטים. מקורות נוספים מסרו כי במהלך העימותים נפצעו לפחות 80 בני-אדם.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים ישראל מסרו ב-16 ביוני 2014 על הריגתו של מוסלמי מירי של חיילי צה"ל במהלך עימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין כנופיות ערביות הפועלות באזור רמאללה. העימותים פרצו על רקע החיפושים הנערכים אחרי שלושת התלמידים שנחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים ארגון החמאס.
--
סין – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בסין מסרו ב-16 ביוני 2014 על הוצאתם להורג של 13 טרוריסטים מוסלמים שהואשמו בסדרה של פעולות טרור קטלניות גרמו לנפגעים רבים במחוז שינצ'יאנג.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: