Wednesday, July 16, 2014

212 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בניגריה; 90 הרוגים באפגניסטן בפיגוע התאבדות אחד; 20 הרוגים בפקיסטן; 15 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 13 הרוגים בלוב; חייל צרפתי נהרג בפיגוע התאבדות במאלי; 7 הרוגים בסוריה בהפצצה ישראלית; אזרח ישראלי נהרג בדרום; 202 ג'יהאדיסטים נהרגו בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן, בפקיסטן ובפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון ובסוריה מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של כ-120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שנפגעו בקרבות קשים עם כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו באזורים רבים במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על סדרה של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי סוריה. ארגון דאע"ש הפועל בדרום סוריה ממשיך במסע ההרג, הרצח והאונס של תושבים מקומיים. עשרות הוצאות להורג מבוצעות מידי יום באזורים בהם שולטים חברי הארגון. מאות נשים נמכרות לתעשיית המין במדינות הערביות.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של 212 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון על עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון דאע"ש הפועל בצפון עיראק. מקורות נוספים מסרו על הוצאתם-להורג של 12 מוסלמים סונים בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר בגדאד. ההתנכלות לתושבים סונים בעיר בגדאד גדולה יותר ממה שמדווח בתקשורת הרשמית של עיראק. גם בבגדאד נמסר על מאות נשים סוניות שנאנסו בידי שיעים, ועל נשים שיעיות שנאנסו בידי טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים בעיר מוסול. שני הצדדים מבצעים טיהור אתני נרחב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של 90 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון הטליבאן שפעלו במרכז מסחרי במחוז פקטיקה. זהו אחד מהפיגועים הקטלניים ביותר שהיו באפגניסטן בחודשים האחרונים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים ב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של האיחוד הפועל בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של 15 חיילים בהתקפה של מיליציה אסלאמית חמושה המקבלת תמיכה ממשלת סודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתם של 100 בני-אדם בשתי התקפות טרור של ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. במקרה אחד נהרגו לפחות 60 בני-אדם בהתקפה של מיליציות מוסלמיות חמושות המזוהות עם ארגון "בוקו חראם". במקרה השני נהרגו 40 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות צבאיים בצרפת מסרו ב-15 ביולי 2014 על הריגתו של חייל צרפתי בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועל בצפון מאלי. זהו החייל הצרפתי ה-9 שנהרג במאלי מאז ינואר 2013. צרפת שלחה למאלי כ-3,000 חיילים להילחם בארגון אל-קאעידה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 ביולי 2014  על הריגתם של 13 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפעלו באזור העיר טריפולי בניסיון לכבוש את שדה-התעופה.
--
ישראל – טרור – סוריה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 ביולי 2014 כי בעקבות הירי לעבר רמת-הגולן, כוחותינו ביצעו תקיפה אווירית בשטח הסורי שבמהלכה נהרגו לפחות 7 בני-אדם.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 ביולי 2014 כי החמאס סירב להפסקת האש שנעשתה ביוזמתה של מצרים. במהלך היום נורו לעבר ישראל יותר מ-126 טילים. כוחותינו החליטו להמשיך בהתקפות על עזה. מקור צבאי מסר על הריגתו של אזרח ישראלי מירי של מפצצת-מרגמה שנורתה לעבר עוטף-עזה. זהו ההרוג הישראלי הראשון במבצע "צוק איתן". בעזה נהרגו בשמונת הימים האחרונים 202 ג'יהאדיסטים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: