Wednesday, December 31, 2014

110 הרוגים בסוריה; 75 הרוגים בעיראק; 41 טרוריסטים מוסלים וחייל נהרגו בקמרון; 13 טרוריסטים מוסלמים ו-7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; חייל נהרגו בדארפור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 250 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערבים ומקורות נוספים מסרו ב-30 בדצמבר 2014 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 75 בני-אדם שגופותיהם התגלו לאחר שהם נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים בארגון נטלו את האחריות לפיצוץ מכונית-תופת שהופעלה בתקן להפקת גז שגרם להריגתם של לפחות 9 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 בדצמבר 2014 על הריגתם של 75 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. בין ההרוגים היו לפחות 26 בני-אדם שנפגעו במהלך פיגוע התאבדות שהתבצע בעת שנערכה הלוויה באזור העיר בגדאד. גורמים בארגון הטרור "המדינה האסלאמית" נטל את האחריות להריגתו של קצין בכיר איראני שנורה למוות באזור העיר סמרה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 בדצמבר 2014 על הריגתם של קצין מודיעין וילד בשני פיגועים שהתבצעו בתימן במהלך היממה האחרונה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות עימותים קטלניים בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2014 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ושל 7 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות שנערכו נגד ארגון הטליבאן.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-30 בדצמבר 2014 על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים הפועלים באזור דרום חבל דארפור.
--
קמרון – טרור אסלאמי – ניגריה: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-30 בדצמבר 2014 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון ליד הגבול עם ניגריה. גורמים נוספים בקמרון מסרו שארגון "בוקו חראם" ניסה לערוך ובצע צבאי רחב-היקף בהשתתפותם של כ-1,000 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל אחד מקמרון במהלך ההתקפה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: